Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Det er jo så mange inlegg om "høyere utdannelse" om dagen. Derfor lurer jeg på hvilken gruppe jeg tilhører. Jeg er bonde med 2 årig jordbruksutdanning som krever at man har videregående skole først, men som ikke er regnet som høyskole eller universitet. I tillegg har jeg tatt et halvt år landbruksladelse i utlandet, forberedende, 1 året med juss og to år på BI som selvstudium/kveldsskole/fjernundervisning, på deltid i tillegg til full jobb, for morroskyld. Vil dere si dette er "høyere utdannelse".
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 På én måte, ja. Men på den annen side ikke, siden du selv sier det er for morro skyld. Hva er det for noe? Du har jo ikke tatt noen grad. Likevel syns jeg du virker som du har mye mellom øra;) (dette var ikke ment som et negativt innlegg)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg er elendig til å stave. Hvordan staves det? Morroskydd?, moroskyld, moro skyld, morro skyld eller på en annen måte? HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Si det.. er ikke morro kort for morsom? Så moro skyld? Isåfall har vi tatt feil begge to;) Hilsen svar ovenfor.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Nei, da må du ha en grad fra en høyskole eller et universitet.
Lemonia Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Teknisk sett betyr høyere utdannelse alt utover videregående. Men å ha høyere utdannelse er ikke det samme som at man har høy utdannelse. En sykepleier har høyere utdannelse, men er ikke høyt utdannet, men det er derimot en lege.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Etter to årsenheter på BI ble jeg vell "høyskolekandidat" eller noe i den dur. Gjelder det?
Miss Misantrop Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, det ville jeg sett deg som. Absolutt.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Ja, jeg ville si at du har høyere utdannelse, selv om du ikke har en fullført grad.
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Så lenge du har tatt noe på høyskole/universistet så har du høyere utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå