Gå til innhold

Er jeg "høyere utdannet"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo så mange inlegg om "høyere utdannelse" om dagen. Derfor lurer jeg på hvilken gruppe jeg tilhører.

Jeg er bonde med 2 årig jordbruksutdanning som krever at man har videregående skole først, men som ikke er regnet som høyskole eller universitet. I tillegg har jeg tatt et halvt år landbruksladelse i utlandet, forberedende, 1 året med juss og to år på BI som selvstudium/kveldsskole/fjernundervisning, på deltid i tillegg til full jobb, for morroskyld.

Vil dere si dette er "høyere utdannelse".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På én måte, ja. Men på den annen side ikke, siden du selv sier det er for morro skyld. Hva er det for noe? Du har jo ikke tatt noen grad.

Likevel syns jeg du virker som du har mye mellom øra;);)

(dette var ikke ment som et negativt innlegg)

Skrevet

Jeg er elendig til å stave. Hvordan staves det? Morroskydd?, moroskyld, moro skyld, morro skyld eller på en annen måte?

HI

Skrevet

Si det.. er ikke morro kort for morsom? Så moro skyld?

Isåfall har vi tatt feil begge to;)

Hilsen svar ovenfor.

Skrevet

Nei, da må du ha en grad fra en høyskole eller et universitet.

Skrevet

Teknisk sett betyr høyere utdannelse alt utover videregående. Men å ha høyere utdannelse er ikke det samme som at man har høy utdannelse. En sykepleier har høyere utdannelse, men er ikke høyt utdannet, men det er derimot en lege.

Skrevet

Etter to årsenheter på BI ble jeg vell "høyskolekandidat" eller noe i den dur. Gjelder det?

Skrevet

Ja, det ville jeg sett deg som. Absolutt.

Skrevet

Syntes lemonia sier det godt.

Skrevet

Ja, jeg ville si at du har høyere utdannelse, selv om du ikke har en fullført grad.

Skrevet

Så lenge du har tatt noe på høyskole/universistet så har du høyere utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...