Gå til innhold

Når legger deres ettåringer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble de lagt tidligere før? Og funker det å legge de ned i senga våkne, men trøtte? Jeg må nemlig holde og vugge lenge først.

Takker for svar! Ha en god helg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La Noah ca 20 da han var 1 år,la han rett i senga når han var trøtt,sa natta og gikk ut..måtte kanskje inn 1 gang for og gi smokken...sovna fort. Nå når han har begynt i barnehagen legges han ca 19..går fint nå også:)

Skrevet

Vår lille gutt (snart ett år) legger seg halv sju. Det har han gjort lenge, og han sover stort sett godt hele natta. Våkner tidlig, ca halv seks-seks - men det gjør han også om vi prøver å holde ham våken litt lenger om kvelden.

Skrevet

Her legger vi lillemann kl 19 (straks i seng, med pappan sin :D) ! Også sover han i ett til morgen kl 06 - 06.30 :) Tidlig, men vi må selv opp da.. Og mye hyggeligere å bli vekt av vår blide & fornøyde gutt, enn vekkeklokka ;D

Skrevet

Her er det i seng kl. 19....det går stort sett fint, men lillegutt har tendens til å våkne 1-2 ganger på kvelden. Ellers sover han hele natta til kl. 06.30-07.

Skrevet

min er 13 mnd..la han ca 19.00 før..men etter han begynnte i barnehagen så har vi måtte legge han kl 18.00 (sover bare en gang der) har egentlig behov for to! men han sover til 6.30-7.00 tida på morgen.

Skrevet

Maja på 13mnd legger seg kl 19, og sover til en gang mellom 7 og 8 hvis hun får bestemme selv, men når jeg begynner tidlig på skolen vekker jeg henne litt før 7.

Hvis barnet ditt er over ett år og fortsatt må vugges i søvn ville jeg prøvd å gradvis venne det til å sovne alene.

Kanskje prøvd å sitte der uten å vugge eller si noe først, til han/hun var bekvem med det, så etterhvert gått ut, og bare gått inn hvis barnet gråt.

Maja gråter noen kvelder litt, stort sett bare for å få litt ekstra oppmerksomhet. Da går jeg inn, hysjer og koser litt, og går ut igjen. Hvis hun fortsetter, venter jeg litt før jeg går inn igjen. Som regel gir hun seg etter en liten stund og sovner søtt.

Men gjør uansett det som føles riktig for deg! Lykke til!"

Skrevet

Stuptrøtt når hun kommer hjem fra barnehagen, så her legger vi i 18 tida. Aldri senere enn 18.30.

Skrevet

Vanligvis 18.30 - senest 19. Er stuptrøtt og sovner med en gang. Sover ca 12 timer. Vi har alltid veldig fast rutine på kveldene. Litt drømmehagen, kveldsmat, kveldstell (av og til bad), et par sanger og så i seng :-)

Skrevet

Min gutt på 14 mnd legger seg mellom kl. 18 og 19, men våkner opp til flere ganger i løpet av natten. Våkner ca.07 hver morgen og klar for å stå opp.

Skrevet

Her legges ettåringen med en flaske fullkornsvelling (fra Sverige,ja ;-) og sovner søtt kl 19. Sover til ca halv sju, hvor han blir vekket. Sover to-fire timer i barnehagen midt på dagen.

Skrevet

Mini er 15 mnd og legges 18.30-19.00. Sover til alt fra 06.30-08.30. Har hatt samme leggetid og rituale siden har var rundt 5 mnd trur jeg. Vi hadde mye trøbbel med legging akkurat rundt 12mnd faktisk! Aner ikke hva det kom av! Hadde ikke vært noe problem verken før og heller ikke nå etterpå. Tenker nå i ettertid at det muligens kan ha hjelpa mye at han gikk over fra 2 til 1 lur om dagen. Nå er han så trøtt når han legges både om dagen og kvelden at det tar max 5 min før han sovner! (BANK I BORDET) Er så utrolig deilig:) Håper det går seg til hos dere også!!

Skrevet

Vi legger snupp klokka 19. Etter månedsvis med stryking og kosing og dillling ved legging satte vi hardt mot hardt, hvorpå vi kunne legge henne, gå ut av rommet og det var det. Ved barnehagestart ble det imidlertid en ny omgang med separasjonsangst og vi yter derfor litt ekstra trygghetsservice nå for tida. Dersom det ikke gir seg i løpet av et par uker tenker jeg å kjøre en ny strenge-kur igjen:)

Hun v¨åkner i løpet av natta. Gjerne pga hosting, og vi lar henne da sove sammen med oss til morgenen. Hun våkner rundt 0700, om hun ikke våkner når en av oss står opp.

Skrevet

Vi la jenta vår kl. 20.00 før. Etter hun begynte i barnehagen (ca en måned siden) legger vi henne kl. 19.00. Da er hun stuptrøtt, så vi bare legger henne i senga, sier natta og går ut. Hun sover da i ca. 12 timer. Kunne sikkert lagt henne halv sju også, men hun er ikke grinete om kvelden, så da bare holder vi på den gode rutinen vi har. Får jo så lite tid sammen når det er full dag i barnehagen! Hun sover en dupp om dagen på ca. 2 timer.

Skrevet

15 mnd og legger seg mellom 18.30 og 19.00 og sover til mellom 06 og 07. Gjort det siden hun var 4 mnd.

Skrevet

Patrick fikk fast leggetid da han var ca 4 mnd, da var det kl 7 hver kveld, og han kunne ligge å prate og kose seg masse i senga helt til han sovna av seg selv..

MEN da han ble 8-9 mnd var det slutt på den luksusen. Nå er det somregel skriking og full baluba hver gang, men han sovner altså, det er bare veldig slitsomt når han er såååå sta! Vi går inn og ut til ham hvert 5-10 minutt men det ser ikke ut til å hjelpe.. Men det ordner seg nok. Han er 1 år nå og legger seg 7-halv 8.

Skrevet

Han sover forresten bare en gang på dagtid, så vet ikke hva som trøbler han slik.. Men det begynte da mamma skulle ut i jobb for 2 mnd siden, samme på natta. Han pleier å stå opp 6-halv 7.

Skrevet

Her er det leggetid kl 7. har hatt faste rutiner siden 3-4 mnd, og det tror jeg vi har hatt uttelling for. Hun legger seg rett ned uten en lyd ( så fremt det ikke er rundt tannfrembrudd el syk ol)

Jeg tror kanskje at man gjør seg selv en liten bjørnetjeneste ved å vugge og styre for mye med de. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kampen (hvis det blir noe kamp da...) jo før jo bedre. Ikke noe gøy når det står på, men både deg og barnet ditt får igjen for det senere. Tror det er viktig at de lærer seg at senga er en trygg plass.

Masse lykke til!

Skrevet

vi har hatt fast leggetid siden 3 mndr. min tass er 1 år og legger seg mellm 18 og 1830. Fast rituale med drømmehagen og grøt, så stell og natta. Ligger og koser seg og babler før han sovner av seg selv.

våkner fortsatt 1-2 ggr om natta, gir melk den ene gangen( i 5 tiden) . sover som regel til 7-8.

SOver to ganger om dagen. mellom 1-3 timer tilsammen

Skrevet

Her tar vi kveldstellet etter barne tv. Sitter å ser på tv og spiser kvelsmat sammen med storesøster. Sover når klokken er 19:00.

Har blitt lagt til den tiden siden ho var 4-5 mnd gammel. Blir lagt ned våken i senga. Jeg må gjerne vugge og stryke panna hvis ho har blitt overtrøtt. For da finner ho ikke roen. Så det er viktig at ho får sove godt på dagen. For da går leggingen som en drøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...