Gå til innhold

drit altså...dagens syt og klag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 17+4 i dag og fortsatt kvalm hele dagene...føler d begynner å bli nok nå! Hodepine er et konstant fenomen og bare slapp og trett hele tiden... Skal d aldri bli bedre? Ønsker meg noen fine og gode dager før alt blir tungt og slitsomt! Er så lykkelig for hver dag som går, skal aldri mer gjennom dette- dermed basta!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tide å endre litt fokus kanskje? Det er slitsomt å være kvalm, ha hodepine, være trøtt....Men du skal bli mamma til verdens fineste baby. Du "ofrer" 9 måneder av ditt liv for å være mamma (forhåpentligvis) resten av livet..Beklager, men jeg klarer ikke å synes synd på deg...

Skrevet

Eh, du har kanskje ikke slitt så mye med kvalme og plager du Elise?

Hadde du det, hadde du visst at det er så godt som umulig å skifte fokus og tenke "langt" framover når man når rundt og føler seg pyton hele tiden.

Jeg er heldigvis over svimmelhet og kvalme nå, nå er det bare dårlig nattesøvn som er problemet. Og dét blir vel ikke akkurat bedre om 5 måneder. :o)

Skrevet

godbedring!

kjenner meg igjen i det du skirver er fortsatt kvalm å enormt trett, men det kommer seg nå er 26uker i dag :) er 25% på svangerskapspenger å det hjelper masse!

Skrevet

Henger meg på dagens syt og klag, er så lei av ekstremkvalme og oppkast, 14 uker nå og veeeeeenter på bedring. Skal heller aldri mer gjennom dette, siste gangen!

Nei du elise80 vet virkelig virkelig ikke hva du snakker om....... Å være i slik form over så lang tid er utrolig slitsomt for både kropp og psyke, selv om vi venter på verdens deiligste barn etter 9 måneder.

Jeg ønsker deg snarlige bedre dager attpåklatt på tur, og føler inderlig med deg slik du har det nå!

Skrevet

takker for medfølelse- d varmer:-). Og så Elise, behøver ikke at du synes synd i meg...har to tunge svangerskap bak meg, og dette er på samme viset- viste hva jeg gikk til og hvilken kos jeg får med den lille. Men akkurat nå er d tungt, ligget på en sofa i 4 mnd...stakkars de rundt meg...godt å lette trykket litt her inne bare.,-

Skrevet

Jeg føler med deg! Har selv et veldig tungt svangerskap. Har vært satt ut av utmattelse og kvalme siden uke 5. Håpet det skulle bedre seg etter 1. trimester, men nå er jeg i uke 26 uten at det har blitt noe bedre. Knakk helt sammen hos legen nylig, måtte innrømme at jjeg føler meg forferdelig fordi jeg rett og slett ikke orker å føle noen glede ved å være gravid. Barnet er ønsket og planlagt, men akkurat nå er jeg bare så utslitt.

Legen min sa at hun hadde mange gravide som følte det på samme måten, og at det på en måte er synd at man skal føle seg «forpliktet» til å være lykkelig i et svangerskap. Mange later som om de har det bedre enn de har det, og dette fører til at de som sliter føler seg mislykkede. Depresjon er en vanlig følge av plager i svangerskapet, man kan jo dessuten være ganske så hormonell ...

Så heretter, når folk spør hvordan jeg har det, har jeg tenkt å si det akkurat som det er: «ikke så veldig bra akkurat nå». Hvis det er noen jeg ikke kjenner godt, vil jeg legge til «men jeg er selvfølgelig kjempeglad for at vi skal få et barn til!» Men det burde egentlig være overflødig!

Lykke til med svangerskapet!

Skrevet

Hei. Tar du ingenting for kvalmen.

Jeg ville helst ikke ta noe jeg heller, men ettersom jeg nå snart er 21 uker og fremdeles er valm og kaster opp ...så jeg ingen annen mulighet.

Det er som du sier at man trenger noen dager med litt ro og fred i kroppen. Derfor har jeg tatt postafen i noen uker. Det hjalp meg veldig. Nå virker det som at jeg har blitt imun mot dette, ettersom jeg kasteropp på kvalden uansett. Men det hjalp med noen dager med ro og fred. BLe også innlagt for væskebehandling og det hjalp også. Hadde alt for lite væske i kroppen og fle derfor satt på faste med kun intravenøs ernæring i 24 timer.

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...