Gå til innhold

Jeg er allergisk mot sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker nesten sånn. Nesten hver gang jeg har hatt sex får både jeg og sambo soppinfeksjon. Skikkelig plagsomt, og det fører ikke akkurat til økt sexlyst. What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har vel noe med bakteriefloraen... husker ikke hva det heter som du kan ta, de reklamerer av og til på tv for det... noe med ph verdien i skjeden.... kanskje du husker det selv eller noen andre husker hva det heter...

lykke til:) må være utrolig slitsomt!

Skrevet

Prøv det, funket ikke....

Skrevet

uffa da....hm... hva med å få henvisning til en gynekolog? de må da ha vært borti noe slikt før... det er ikke noe du reagerer på da, ikke mannen din, men fx kondomer, glidemiddel etc? få deg en henvisning til en gynekolog og ha sex før du går til h*n slik at h*n kan se reaksjonene dine....

Skrevet

Har vært hos gynekolog, fikk en tbl som funker, men allikevel kommer det tilbake. Frustrerende! Leste nå at sæd kan føre til sopp, mulig vi må begynne å hoppe av i svingen.

Skrevet

eller rett og slett bruke kondom.... det kommer jo alltids litt "smøring" ut under sexakten, selv om han ikke får utløsning inni deg...

uff, kjedelig da:(

håper du finner ut av det:)

Skrevet

Sæd er sterkt alkalisk og motvirker/nøytraliserer melkesyrens rensende funksjon i skjeden. Jeg reagerer også hvis jeg har fått sæd i skjeden, og må bruke vivag-kapsel etterpå, for soppen trives bedre i nøytralt enn i surt miljø. Den ligger jo der hele tiden, men blomstrer opp når det blir "gode forhold" for den, også under sv.skap og menstruasjon hos mange.

Skrevet

Slike problemer kan oppstå dersom man har mye candida i kroppen. Det kan hjelpe med rensekur og unngå sukkerholdig mat. En venninne av meg og typen opplevde det samme. De kuttet ut sukker en periode og problemet forsvant (+ at de oppdaget forbedringer på mange andre fysiske og psykiske plan).

Skrevet

Jeg er enig med NN 14:40

Og jeg har opplevd det samme som du, HI. Ble ikke kvitt det før jeg ble kvitt typen;)

Men det kan også hjelpe at din partner behandler seg med krem samtidig som du behandler deg:)

Skrevet

Har du soppinfeksjon skal din partner ALLTID behandle seg for dette samtidig som deg uavhengig om han har symptomer eller ikke. Dere skal heller ikke ha sex før en god uke etter symptomfrihet hos deg!!!

så er det viktig å ALLTID gå på do og tisse etter sex, samt vaske seg i underlivet. Så kutter du ut alt som heter string og undertøy av syntetisk materiale. Bruk KUN bomull, og vask alt undertøy på minimum 60 grader...

da skal jeg si deg at du blir kvitt dritten..

og husk masse glidemiddel når dere har sex..

Skrevet

Har også vært plaget med masse soppinfeksjoner som jeg aldri så ut til å bli riktig kvitt. Nå har jeg ikke hatt det på 3år :-)

Jeg begynte å sette på dobbelt skylling på alt undertøy, byttet laktasyd mot asan, går alltid på do etter sex, bruker kun libresse (ikke bind med plastoverflate).

Lykke til!

Skrevet

ø fikk jeg alltid sopp eller uvi etter sex...snakket med legen om dette, og han sa at jeg skulle gå på do og tisse hver gang etter sex, og tørke vekk all sæd innen ti min etter sex...hjalp meg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...