Gå til innhold

Juli 2010 bruder??!?!?!

Drømme Stress ned-mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikkje kontroll..har ikkje peiling..la ut en aen tråd her og..hehe. Tenkte kanskje at hvis me fikk oss en tråd her, så kan vi jo diskutere litt og følge hverandre på ka en må huske å gjøre!

Noen som vil slå følge?!?!? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vil slå følge:) Skal gifte meg 3.juli. Skulle egentlig giftet meg 25.juli i år, men ble utsatt pga av graviditet og baby:)

Fikk ordnet i fjor før vi fant ut vi skulle utsette det:

-Bestilt lokale, de ordner også alt av personale, dekking osv.

-Bestil Kirke

-Kjøpt kjole

-Booket Dj

-Bestemt fargetema

-Skrevet foreløbig gjesteliste

-Ordnet forlovere

Mye spennende planlegging framover:)

Skrevet

Så kjekt med en juli 2010-tråd :)

Vi skal også gifte oss 20. juli! Hadde svigers og foreldrene mine på besøk i går og har så vidt startet planleggingen. Har booket kirke og sted og sånn og satt opp gjesteliste.

Synes vi har bra kontroll foreløpig og tenker at; Dette her er vel ikke noe pes - dette skal gå greit! Men tror nok at når vi kommer litt dypere ned i puddingen så er det sikkert myyye mer å organisere enn vi tror...hehe. Så det blir veldig spennende, altså...!

Hvor i landet er det dere skal gifte dere, Ninen og Drømme?

Skrevet

Ups...en liten feil her; vi skal ikke gifte oss 20.juli, men den 3. ja... ;)

Håper ikke jeg glemmer den datoen til neste år...hehe :)

Skrevet

Hehe..Nei, får håpe du møter opp 3.juli:)

Jeg skal gifte meg i Porgrunn, og ha selskapet i Skien.

Du da?

Skrevet

Bor i Haugesund så blir vel no action her en plassen, tenker eg! Gubben er fra litt overalt, så blir noen tilreisende og gitt! Kanskje fra USA og! Hehehe...

Nei eg har fått heile bryllupet oppi halsen. Prøvde brudekjole her ein dag, og fikk jo heilt noia...!! Så blir nok utradisjonell kjole og utradisjonelt bryllup her i gården! :)

Tenker grillmat....mmm...sommer!! Hehe..

Og for å spare budsjettet, tenkte eg at hvis me fikser kjøtt til grillen, så kan nærmeste familie og venner lage tilbehør isteden for å ta med gave :) Me bor i en liten leilighet og har ikkje plass te så masse ting, og noe hus blir ikkje på et par år enda :) Like greit å kutte kostnader der me kan og heller spare til en fantastisk bryllupsreise eller noe :) Pluss grillmat e ekstremt enkelt å lage! Hehe.....spørs kor enkelt det blir når det e snakk om 45 personer da.....men men!!

Her har eg ikkje ringt på lokale ein gang! Må seriøst dra finger'n utav rassen!!! Hehehe.....huff altså.... Det e et styyyr..

...også kom tanken her ein dag. Tenkte helst på å bare lagge til sorensskriver og fikse vielse, men....som eneste jenta i min familie (utenom min mor og mormor) så vil spes. min pappa bli ENORMT skuffa om han ikkje får følge meg opp til alteret.......så.....blir vel noe kirkebryllup....!!

Skrevet

Vi skal gifte oss i Ålesund.

Bor i Oslo (og har tenkt til å fortsette med det...) så da er det fint å feire bryllupet der min kjære er fra. Skal ha festen på gården der han er fra, tror det blir skikkelig idyllisk med flott utsikt og med sunnmørsalpene i bakgrunnen. Hvertfall for en som meg, som er fra asfaltjungel og vant til utsikten inn i naboblokka... Satser på knallvær også, men det er heller uvisst på den kanten av landet...hehe ;)

Har nettopp laget førsteutkast til gjesteliste og har kommet opp i over 120 gjester... Jeiks...! Blir kjipt å kutte vekk ;(

Ser for oss et litt uformelt og "løst og ledig" bryllup, men det heller mot det tradisjonelle, ref. kirke og hvit kjole etc.

Men synes det er veldig kult med litt utradisjonelle bryllup; det er veldig gøy når personligheten til de som gifter seg kommer litt frem!

Drømme stress-less: Tror helt sikkert at det er mulig å fikse i stand grillmat til så mange. Det er jo mulig å lage istand mye på forhånd, spesielt om man har fryser. Feks lage grillspyd, marinere ditt og datt etc. Også hadde det jo vært veldig gøy om det er mulig å få til å feks helgrille noe? Men det krever gjerne litt avansert grillutstyr også...

Ninen: Hvilke farger etc har dere bestemt? Og har du tenkt noe på blomster og sånt enda?

Skrevet

Bra tråd :) kan jo dele tips og erfaringer. Jeg gifter meg med drømmemannen 10. juli neste år. Vi gifter oss i Fredrikstad.

Vi ønsket oss i utgangspunktet et lite og utradisjonelt bryllup. Helst en bakgårdsfest med løse rammer :) det er jo vanskelig å få til så nå blir det Herregård og full pakke....Og jeg skal være prinsesse for en dag. Og det er jo ikke bare, bare.....klarer ikke å se for meg selv i en hvit kjole med full brudepakke....heldigvis har jeg fått øynene opp for de heeeeeeeeerlige Linea Raffaeli kjolene. Skal til Tjøme og prøve neste uke.

Noen fler som har forelsket seg i disse kjolene? De finnes i mange forskjellige farger og i utradisjonell stil.

Så da håper jeg kjole er på plass neste uke. Ellers har vi booket kirke, lokale, levende musikk, solist i kirken, bestilt mat og valgt brudevals.

Jeg trodde ikke jeg var i rute, men jaggu har jeg fått endel planer på plass. Er håpløs i planleggingen av bryllupet så får god hjelp av min søster :)))

Skrevet

ja æ e gjerne me.

skal gifte oss 10 juli å vi har utruli mye planlegging igjen. (eller hode mitt trur d hvertfall)

vi har bestilt kirke, lokale, "bestillt" bryllupskake, å kjolen å forloveran e i boks, men d e å d eneste.

men mangla enda: fargetema, mat, drikke, pynt (å d e ikke så lett å bestemme sæ for farga å trykk på servietta), musikk, brudebukett, dress t min kjære, hår, sminke, å allt av utstyr t våres to nydelige brudepike+++

oppi allt dettan så må man huske på å fylle ut forlovererklæringe å sende inn d å prøvepappira på ekteskapet.

å ikke nok me d, men så bor vi i nordnorge å har minnimalt me utvalg i d meste som har me bryllup å gjøre=(

men d e vel bare en ting å gjøre. få ut innbydelsan så kommer sikkert resten etter hvert.

(ville ha et lite enkelt bryllup me bare nermeste fam. men her kom å en overraskelse. æ vet at vi e to "store" familia. men gjestelista e kommen på tett over 100stk bare t middag. å d e bare de nermeste...

så der røyk "budsjette" våres å kjent æ...)

ikke meninga å bare virke negativ å frustrert, men d va faktisk ganske godt å få ut litt kaos.

nu måtte æ tenke over ka som e i boks å ka som e igjen så føle jo æ fikk litt mer oversikt samtidig.

har å en del fine linka t forskjellig så æ kan legg ut hvis nån vil ha.

Skrevet

Jeg skal gifte meg 24 juli... Jeg er litt daff på planlegger'n, føler jeg burde sette meg ned og få litt oversikten snart, men med en liten en hjemme så blir det vanskelig å konsentrere seg ;)

Forløpig har vi bestillt lokale og kirke, skal ha møte med catering-folka i januar, for å bestemme meny og hvordan vi gjør med pynting og sånn. Kommer til å pynte endel selv tror jeg.

Har prøvd en drøss med kjoler og vært superfrustrert, men tror jeg har bestemt meg for kjole nå, blir en fra Romantica..

Har også skrevet et utkast på gjesteliste, og sett litt på trykksaker på nett..

Er så redd for at jeg skal glemme noe!!

Når skal dere julibruder sende ut invitasjoner? Vi tenkte på nyåret en gang...

Skrevet

Jeg skal også gifte meg 24.juli:)

Blir litt stressa når jeg leser innleggene deres. Virker som dere har kommet veeeldig mye lengre i planleggingen enn oss!

Vi har bestilt kirke og lokale, funnet ut hvor vi skal bestille invitasjoner fra og forhørt oss om liveband. Dessuten begynte vi å kjøpe inn alkohol til bryllupet for et halvår siden, så vi begynner å få et godt lager:) Føler jeg har så sinnsykt god tid, så får meg vel en overraskelse etterhvert:P

Vi skal ha nærmeste familie til middag og kaffe, blir ca 40 stk. Senere på kvelden blir det en stor vennefest :) Vi vil ha det så uhøytidelig som mulig, så syns dette ble den beste løsningen for oss!

Moro å lese hvordan dere planlegger, vi kan dra nytte av hverandre her :)

Vi kommer nok til å sende ut invitasjoner ca 3 mndr før!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jaaaaaa, jeg skal gifte meg i juli-10. Nærmere bestemt 3. juli som flere av dere=) Vi bor i Trondheim men skal gifte oss i Mosjøen hvor vi begge er fra. Vi skal gifte oss ute i byparken i en pavilliong, så godt vær er bestilt:p Deretter blir det fest i Odd Fellow losjen rett over gata fra parken=)

Er egentlig ikke så mye som er i orden, men litt:

*Min forlover er valgt,sambo tenker enda

*Grovskissert bryllupsliste med ca 80 inviterte

*Prest er booket(selv om vi er litt usikre på om vi vil ha kirkelig...)

*Sted for seremoni og fest er valgt og booket

*Kokk og noe av maten er bestemt

*fargetema er valgt

*Fotograf er booket

*Kjole er kaaaaanskje valgt ;)

Tja, det er vel det vi har ordnet. Vet også at vi skal ha DJ, men har ikke booket noen enda. Og så har jeg vært i kontakt med noen som skal spille under seremonien, men ingenting er avklart enda.

Koselig at det er flere som skal gifte seg da=)

Skrevet

Skryyyyteeee:

Jeg har funnet meg kjole, jippiii.......................

Jeg hadde bestemt meg (JA!) for at jeg skulle ha en Linea Raffaeli kjole. Etter å ha sett dem på nettet så var det ingen vei tilbake.

Dro til Tjøme for å prøve kjoler.

Kjole nr. 2 dro jeg hjem med he he :o)

Det var DEN kjolen som jeg hadde sikla etter i flere måneder...på SALG! i MIN størrelse :o)

Gleder meg såååååå.....

Skrevet

sambo hadde nok sendt ut innbydelser i går om det var opp til han. Jeg mener det er tidsnok å sende de ut i midten av januar-februar, helst februar. Vi har jo uansett informert de fleste om dagen bryllupet skal være på så de vet jo når de evt må ta seg fri dersom det skulle være det

Grattis med kjole til dere alle!=) Jeg har foreløbig en på agape som er min favoritt, men skal innom en brudesalong til før jeg bestemer meg;)

Skrevet

hohoi!!hvis 3 mnd før er det normale så kommer vi til å være tiiiiidlig ute!!Det er det jeg har sagt til sambo hele veien, hehe

Skrevet

Bedre å være tidlig ute. Spesielt siden vi alle her gifter oss i den store feriemåneden. Tror nok vi er ganske kloke om vi sender invitasjoner i jan-feb ja :))

Sambo her vil også sende snart. Men har heller lagt ut dato på FB slik at de som regner med å bli invitert, holder av den datoen :))

Skrevet

Her er det også en juli 2010 brud :)

10.juli er dagen vår.

Har ordnet forlovere, bestilt kirken,lokale og mest sannsynlig funnet KJOLEN!! Skal prøve en gang til før jeg bestemmer meg helt.

Vi har valgt fargetema: Lys lilla, sølv og hvitt.

Menyen er satt, og vi jobber med å finne ut hva slags vin vi skal ha til.

Skal ordne frisør og kake før jul.

Må vel begynne å øve på brudevalsen, ingen av oss eier takt og tone, så det blir en prøvelse, må se om vi finner noe på youtube. Noen som har forslag?

Skal prøve å få begynt på innbydelser før jul, men tenkte å sende ut i februar...

Kjenner jeg egentlig er litt stressa. Det er MYE å planlegge ..

Skrevet

Mye å planlegge men det er vel overkommelig er det ikke?Jeg blir også stressa, men det er mest fordi alle andre stresser. Jeg skjønner ikke hva det er å stresse over jeg:p Hadde det vært en mnd igjen hadde jeg vært stressa, men det er jo 8 mnd igjen, og jeg føler ikke jeg kan gjøre noenting, nettopp fordi det er så lenge igjen, hehe.

Brudevalsen ja. Vi har akkurat vært på et sportsdanskurs gjennom treningssenteren. Der gikk vi gjennom og lærte litt tango, samba, cha cha, og engelsk vals. Så fikk litt ut av det kurset. Men det er ferdig nå, så jeg tenker at vi tar et dansekurs igjen til våren sånn at vi får privat danseundervisning.Lærer vel mer på kortere tid da tenker jeg. Hvor bor du? Det er sikkert noen som tilbyr danseundervisning der hvor du bor?

• 2 uker senere...
Skrevet

Desto lengre planlegginga kommer, desto mindre blir bryllupet :) Hehe.. Nå er vi nede i bare familie og forlovere. Skal heller ha et felles "utdrikningslag" noen uker i forveien.

Festen skal være i hagen til foreldrene mine, også skal vi leie kokk til grilling og all den andre maten :) Satser på soool og fint vær 17 juli 2010!!!

Så nå gleder eg meg igjen :D Begynte å grue meg med tanke på alt styret. Springe fra den ene plassen til den andre og innom fotograf mens alle står og venter.. Neeei!! Vil ikkje ha noe press på meg den dagen. Det er jo vår kosedag!!! Så kirken (hvis vi får "plass"....har jo ikkje kom sååå langt ennå..knis) bli ferdig, ta et par bilder, og så rett til foreldrene mine 5 minutter unna. Og dett var dett! :D

Så får bare se om eg finner meg en fin kjole nå... Men det haster jo ikkje akkurat så veeeldig da. Hehe...

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei alle sammen...

Har bestilt kirken den 24.juli, så da blir det bryllup. Lokalet er bestilt, kjøpt inn til å lage innbydelser selv. Servietter, vaser, pynt og lys er kjøpt inn. Meeeen....... Er litt redd det blir litt "sukkertøy"... Vi bestemte hver vår farge. Hvitt i bunnen. Han valgte lys lilla, jeg rosa. Ser for meg skikkelig kliss.. Hva tror dere? Kjolen er kjøpt, men har et stort problem. Har vært syk noen år. Fikk diagnose, fikk i meg mat, og vips... 9 kg ekstra. Kjolen sitter ikke akkurat pent. Huff, dette er en fin start. Har kjøpt inn vinglass til alle, som jeg skal få skrevet navn på, så det blir bordkortete.. Diadem er på plass... Hm, har jo egentlig ordnet endel ser jeg.. Men, tenker faktisk ikke så mye på det enda.

• 4 uker senere...
Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Jeg er og med =)

Jeg ska og gifte meg 3 Juli 2010.

Dette har jeg gjort:

* DRØMME KJOLEN ER I HJEMMET NÅ!!! ( Maggie Sottero, Louisa)

* Kirke,tid og dato ( Bergen Domkirke, 3 juli 2010 kl.15.00

* Lokale (Kronstad Hovedgård

* Catering ( Gate gourmet)

* Gjesteliste

* Blomster ( Rikard Juuhl)

* Sko (fra Prego)

* Slør

* DJ nesten bokat ( DJ Norge)

* Fotograf Hanne Solheim i bergen (nydelige bilder)

* Invitationer ( ska sendes ut neste uke)fra Vista print

* Bordkort ( Fra Vista print)

* Menyer (fra Vista print) Så førnøyd, veldigt bra service)

* Forlovere

* blomsterpike ( min brors datter)

* Ring bärare ( våran son)

* Bestemt frisyre, men ikke frisør enda.

Har sikkert glemt noe=)

Skrevet

Jeg og blir med på denne tråden jeg :) Vi leker voksne og knytter bånd 31. juli 2010 <3

- Kjole i boks!

- Forlovere

- Brudepiker (7 voksne venninner :-P )

- Sminkør/ stylist (en av brudepikene)

- Hår, men er usikker på frisør.

- Fotograf (en fra studiene, portapro filmer på Hasselblad!!)

- Type blomster til brudepiker, vi kjører litt hårpynt som matcher min bukett istedefor små minibuketter de skal bære. Jeg vil også ha en type hårpynt i samsvar med buketten.

- Fargetema; hvitt, champagne og isblått.

- Kanskje lokale, veldig vanskelig akkurat det der..

- Grov gjesteliste med ca 50 gj til middag og 150 (t.s) til festen etterpå.

- Invitasjoner er bankers, vi er begge grafisk designere pluss at jeg er fotograf i tillegg, så vi lager og trykker selv. Vi må bare få tid til å lage de! :-P

- Bryllupsreise, 3 netter på Nordic Light hotel i Stockholm. Forlover har max flyskrekk så her blir det enten tog eller bil, eller kanskje en båtreise til England :) Men tror nok det blir Stockholm. Forelsket oss i det hotellet! Nydelig.. Anbefales :)) Hvor lenge er det egentlig vanlig å ha bryllupsreise? Vi tenker 3 netter siden vi har en liten pojke hjemme hos mormor.

Vi har veldig lyst til å invitere hele gjengen med en stor fest hvor vi fikser kjøttet og gjestene har med ett tilbehør hver istedefor gave, som jeg også ser andre på denne tråden har.

Men det spørs om vi finner lokale til det. Vi vil gjerne ha det utendørs, skal hvertfall vie oss utendørs :-)

Har dere hjemmeside? Jeg og herren skal lage en med litt info om oss selv, litt bilder og info ang location, dagens opplegg etc. Så kan det også være en portal for folk å kontakte oss på om de lurer på noe. Begge jobber daglig foran macen så det vil være en smart deal istedefor å bli ringt ned :-P

Så deilig å se at litt er i orden hvertfall, men det begynner jammen det å haste med lokale nå! Jeg prøver å lete det jeg kan, men med en 3mnder liten babyboy, flatt batteri på bilen og en mann som jobber 24/7 (og som leter etter flere timer i døgnet å jobbe på :-P ) er det ikke så mye som blir gjennomført til sitt fulle. Skal ha navnefest for lillemann i februar, så det blir jo kanskje en liten øvelse haha..

Skal på konsultasjonstime hos Agape på mandag hvor jeg får møte hudpleier, frisør, kakemaker, blomsterforhandler og sikkert flere. Selv om jeg bare trenger kake og blomster så er det jo greit å få litt tips etc ang resten :-P spørs veldig på pris. Vi må spare er vi kan.

Tips?

Ble lang tekst det her. Ivrig shø :-P

Skrevet

Forresten; som fotograf selv anbefaler jeg dere å gå til frilansere. Frilansere er rett og slett billigere nettopp fordi dere får som oftest (spør fotografen, men de fleste gjør det) bruksretten på bildene. Dvs at dere kan legge de ut på internett eller hvor dere måtte ønske, og printe de ut hvor som helst. Hos de "lokale fotografene" må dere ta alt dette gjennom de og dette er det de tjener på. Prisene på etterbestillinger er skyhøye i forhold til de private prisene du får når du har bruksretten på bildene.

Jeg gir alltid brudeparet en CD/DVD med alle bildene ferdig redigert i høyoppløselig tiff./jpg. Da kan dere printe så stort og lite dere vil :)

Så gir jeg også gjerne design av innbydelse og takkekort inkl, og de får to forstørrelser i 13x18 cm og en opp til 24x30 cm også inkl.

Det er frilansere overalt i byene så her er det bare å lete og finne godbitene :-) Noen har registrert seg på gulesider.no, andre må man kanskje lete etter. Men om noen trenger i Trondheim i år har jeg mange å anbefale. I tillegg gjør jeg selv t.o.m juni 2010 :) Men det blir i Trondheim, mht at jeg har en liten kid å mate :-P

Natta! :)

Skrevet

HEIA :)

Vi skal gifte oss den 24 juli. Her er det meste i boks... mangler kjole og dress + kjole til brudepikene. åsså skal det jo kjøpes inn til bordpynt. Å det tror jeg er det eneste som mangler.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...