Gå til innhold

"Budsjett- bryllup"

Drømme Stress ned-mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøve desperat å planlegge bryllup her, men det e ikkje så enkelt.

Tenker pris. Det er eeegentlig ikkje noe problem, men! Eg ønsker ikkje å måtte "tigge" penger fra foreldrene mine. (sjøl om dei har sagt at me får 30.000..pluss evt. fra egen lomme og fra sivgers....) MEN....eg har ikkje lyst på et sånn overdådig bryllup...det vil ikkje mine kjære heller..

Okey..over til noen spørsmål :)

Er det "lov" å f.eks. be noen i nær familie eller vennekrets om å lage noe mat istedenfor å ta med gave til oss?! Tenker at me har veldig lyst på grillmat, så evt. tilbehør vil jo være enkelt å lage (div. salater og annet som passer til grillmat)

Har og ei mormor som lager verdens BESTE kaker!

Blir en 45 gjester ca.

Også...ka må eg gjøre?!?! Hehehe....har ikkje peiling?! Leser på nett om at en må søke for å få gifte seg? Det e det nemlig ingen her som har hørt noe om.......! (e det hvis en har vært gift før kanskje??) Føler meg SKIKKELIG dum oppi dette bryllupsgreiene..hehehe. Skulle aldri gifte meg eg, så eg har aldri hengt meg opp i eller brydd meg om andres planlegging!! Så nå kan eg ha det så godt :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

det skal være en hyggelig ting å gifte seg, mener jeg....hvordan dere vil ha bryllupet er det dere som bestemmer, så gjør som dere vil =)

Ang søke om å gifte seg, så er det snakk om å fylle ut et skjema som heter erklæring fra brudefolkene....

gå inn på www.kirken.no og videre inn på bryllup, så vil du finne litt info.

Blant annet ligger de skjemaene dere må fylle ut, under linken til viktige skjema.

Håper dette var til hjelp =)

Lykke til =)

Skrevet

Tusen takk! Sneie bare innom pc'en, så ska sjekke seinere! :)

Skrevet

For de som ikke ska gifte seg i kirken så har de samme typen pariene hos folkeregisteret. De må leveres til tingretten eller den organisasjonen man eventuelt ska bruke.

Det går jo fint ann å ønske seg tilbehør eller kaker til middagen og festen.

Det lønner seg også å kjøpe kjolen på denne tiden av året. Da kan man spare en del penger. Jeg har kjøpt kjole nå og den var satt ned til 2000kr. Ska pynte den med litt perler i mønster og få den justert når det nærmer seg og det koster jo ikke allverdens

Skrevet

Og når det gjelder blomster er det jo kjempefint med markblomster. Passer kjempefint til et selskap med grillmat. Evt kjøp inn en del langstilkede roser og knyt et silkebånd rundt. En klassisk og lekker bukett som ikke koster flere tusenlapper. Så kan du jo bruke samme type roser til å pynte opp i lokalene. Roser er veldig fine både enkeltstående, i bukett, eller på en halv oasiskule.

Rimelige brudekjoler får du på FINN eller på jfk-dress ol. Behøver ikke betale mange tusenlapper for å få en nydelig kjole! Let litt, og du finner lekkre kjoler i alle prisklasser..

Skrevet

Hei,

Når man skal gifte seg og ikke vil betale skjorta for det så er det en ting å gjøre.. Ringe rundt å høre på ALT!

Snakk med venner om de kjenner noen som med ferdigheter, kokker, blomsterbindere, sydamer osvosvosv

Ring til mange forskjellige frisører, lokaler, blomsterforhandlere, catering eller om du kan få lokale med mat. Har du et slakteri i nærheten av deg eller noen som jobber på eks gilde/grillstad så kan de få kjøpt kjøtt i stort kvanta billig. Det kan være at disse stendene har rabattordning til dere.

Bor du i nærheten av Sverige så er det bare å reise å handle, få venner til å handle med seg alkhol og evt kjøtt til dere og fyll fryseren.

Hadde selv et budsjett- bryllup, 60 gjester og 30000 kr.. Det var med fem retters middag, levende musikk, dekorasjoner, blomster, frisør, sminke, kjole/sko, transport til å fra kirke, fotograf, kaker, hotel, servitører, lokale, alkohol og innleide barnepassere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...