Gå til innhold

Kan katter fryse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg mener, kjenner de kulde og hutrer slik som oss? Siden de har så tykk og god pels... Jeg pleier å slippe ut katten min når jeg drar på jobb, men nå begynner det å bli veeeldig kaldt om dagene, og hun virker ikke særlig villig på å være ute noe særlig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe!! kødder du? det er jo ikke en fisk heller da.. :P!!!! hehe, sorry men må bare le litt her. ;) Ja katter kan fryse, men det skader ikke om de må være ute når du er på jobb.. men om natten synest jeg at de kan være inne :) men det er jo opp til hver enkelt :)

Skrevet

Så klart gjør de det! Har ikke katten mulighet til å få vinterpels(noe de sjelden får skikkelig da de er mye inne), så blir det å gå ut for dem slik det blir for oss å glemme vinterjakka men bare gå ut i inneklær.....

Skrevet

Hehe ja det kan den. Har du ikke sett hvordan de løfter på potene når det er snø??

Til pusen vår har vi faktisk fått laget et lite hus som hun kan gå inn i. Er et lite hull som hun går inn i slik at ikke så mye snø fyker inn. Vi har en isoporplate i bunnen lagt teppe oppå der.

Vil anbefale dette til alle som har puser som er ute når eiere er på jobb i de kalde månedene. Det samme gjelder jo selvfølgelig også for hunder :)

Skrevet

Mange tror at katter klarer seg ute. Det stemmer overhode ikke. Katter er importerte ørkendyr som er vant med varmt og tørt vær. Pelsen er ikke vannavstøtende. En våt katt i 6 minusgrader står i stor fare for å dø.

hentet fra dyrebeskyttelsen sine sider..

Skrevet

Ha,ha, jeg har en langhåret, grå skogkatt som er veldig " ømfintlig " for regn og vestavinn;P Er det tegn til dårlig vær, sitter hun bare å ser ut gjennom vinduet med smale øyne ha,ha. Artig dame det der. Hun gjemmer seg under plattingen om vi er på jobb, og om det eventuelt begynner å blåse opp til " styggvær ". Om vinderen, skulle man tro at hun har innetid i dvale. Da er hun ute å gjør fra seg i 5 -10 min, så kommer hun løpende inn igjen. Da legger hun seg i soffahjørnet med tre puter og pledd, og fortsetter malingen...... :):):)

Skrevet

ja du har lov å le, jeg hadde liksom en følelse av at dette burde jeg vite, derfor jeg signerer anonym....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...