Gå til innhold

vært på første kontroll siden bekreftet graviditet :-)


Gjest

Anbefalte innlegg

jada, da har jeg kommet hjem fra legen min.. blodtrykket er enderlig nede på normalt igjen (har slitt med høyt blodtrykk siden starten av sommeren!)..

han hørte ikke etter noe hjertelyd da, siden jeg er 13+2, han vet jeg er av de som bærer lettere panikk, så det venter vi med.. men tok urinprøve, har fått infeksjon, som jeg nå skal ta kur mot.. og hcg nivået ligger fortsatt høyt nok til at det er tvillinger i vente :-) så nå kan jeg enderlig slippe musklene ut av spenn og heller se frem til ultralyden i uke 18! har gruet meg til å måtte gå helt til ultralyd uten å vite om den ene er borte.. men enn så lenge er det hvertfall to som vokser der inne :-D

 

har også gått ned 13 kg siden sist vekt kontroll, noe legen var lite fornøyd med, men kvalmen er lettere nå, så han sa det ville nok ikke ta så lang tid før vekten ville øke igjen :-)

 

hvordan går det med dere andre? noen flere som har vært på kontroll i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på første kontroll denne uka, og egentlig ganske skuffa... Legen var egentlig ganske uinteressert, og hintet kraftig om at han vil at jeg skal gå til jordmor framover, for å "drøfte ting som vi her ikke har særlig peiling på"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. er noe i det der.. legen min ville også at jeg først og fremst skal gå til jordmoren.. leger er ikke det samme som de var før hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kontroll på onsdag, mest for å få sykemelding til meg..Jeg er så trøtt og sliten. Jeg har mistet sent i svangerskapet før, for leeenge siden og er veldig nervøs, klarer ikke helt å glede meg. Mannen min gleder seg heldigvis veldig mye:)

Jeg fikk vite at jeg sannsynligvis har en økt risiko for alvorlige infeksjoner under graviditeten, hvis jeg først blir syk. Pluss at jeg ikke har antistoffer mot røde hunder i blodet..veldig merkelig...

Så nå prøver jeg å sove mye og ikke bli syk.

Min lege er veldig flink og snill..Han har ikke nevnt jordmor en gang..Tipper jeg kommer til å kun gå til han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll på tirsdag i denne uka, men den var egentlig ikke mye å skrive hjem om. Ikke hørt hjertelyd eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal til 1 kontroll i neste uke, å da er jeg kommet til uke 15. Ringte legen for 3 uker siden og skulle bestille time, å da fikk jeg beskjed om at det var fuldt så jeg måtte vente i 4 uker.. Dette er og første gang jeg skal til denne legen siden jeg nettopp er flyttet hit og måtte få ny fastlege. Er spent på hvordan dette vil bli..

 

Når er det normalt å være på 1 kontrollen egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Fikk bekreftet at jeg var gravaid å da var jeg i uke 7. så det begynner jo å bli en stund siden det. Og mange jeg har snakket med synes det er veldig rart at jeg ikke har vært på kontroll ennå. Men så lenge formen er bra så gidder jeg ikke stresse så mye.. Så da gjor det ikke noe at det var litt vente tid på å komme inn til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er jo ikke slik at man må på kontrollen nå, desuten er det ikke så stort legen får gjort heller.. hadde jeg vist hvordan den kontrollen ble, hadde jeg ventet til jeg skulle til jordmor..

skal til jordmor i morgen da :-) hun hører nok etter hjertelyden :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må vel finne ut hvilke jormødre man kan velge mellom her. Men det får jeg vel kansje vite litt om når jeg skal på kontroll i neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, får vel vite om det.. her jeg bor er det to muligheter.. inntil videre har jeg valgt hun som er nermest, om vi ikke går over enns får jeg møte hun som er litt lengre unna, men håper det klaffer i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...