Gå til innhold

baby som får melken i vrangstrupen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en baby på 3 uker som får melken i vrangstrupen, høres ut som hun kveles:/ er dette farlig? går d over når hun blir større? noen triks for å unngå dette?? uff...blir urolig av det:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ingen tips for å unngå dette, vi har hatt og har tildels fortsatt samme problemet selv.

Det er litt skummelt og høres fælt ut særlig når de er veldig små. Min løsning var bare å trekke brystet ut og la barnet få hoste ferdig før vi ammet videre. Jeg ventet til jeg hørte at hun pustet fint og rolig igjen før jeg bød brystet på nytt. Litt avhengig av ammestillingen løftet jeg henne også litt opp med hodet eller passet på at hun lå greit på siden. Ekkelt å ligge flatt på ryggen og sette i halsen har vært min teori. For oss har det gitt seg litt etterhvert. (Snart 6 mnd. nå.) Men det skjer fra tid til annen fortsatt.

Jeg har konkludert med at dette trolig ikke er så farlig. Så lenge barnet får hostet godt etterpå og ikke får tegn på surkling i pusten/brystet og er feberfri så tenker jeg det går helt fint. Har tilsynelatende gjort det for oss i alle fall. Jeg har imidlertid aldri lest om dette i noe faglitteratur.

Lykke til med ammingen!

Skrevet

takk for svar:) har gjort det samme selv, å latt henne få hoste ferdig. og har heller aldri hørt om en baby som yar blitt kvalt av dette, så det er vel egentlig ikke mulig? men ikke noe gøy å høre på..

Skrevet

Har samme problem med min baby, han er 2 mnd nå og glupsk til tusen, så tror det er fordi han spiser litt for fort. Jeg lar han hoste ferdig, klapper lett på ryggen og gir det seg ikke da har jeg lagt han på magen over lårene mine og latt han få hoste den veien, da gir det seg veldig fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...