kokosyklus Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Snuppa mi på 20 mnd har vist enorm interesse for dobesøk de siste ukene. Vi kjøpte et barnesete hun kan sitte på og det er vanvittig stor stas. Så tisser hun der og klapper. Nå den siste uka har hun sagt ifra når hun må bæsje også har vi tuslet ut. Det var tydelig første gang at hun angret og syntes det var ekkelt, så jeg satt på gulvet og vi leste litt i en bok hun er glad i. Snakket om traktor etc:) Det gikk fint og neste gang gjorde vi det samme. Det er hun som hele tiden har tatt initiativet, så da føler jeg at det er greit å avlede henne gjennom de litt "ekle" minuttene hun antakelig føler at det er. Virker som hun er mer vant med det nå og gjør ikke lenger så stort nummer ut av dette:) Jeg har skiftet en bæsjebleie på en uke, jeg er så stolt av henne. Nå har jeg begynt å ha henne på do til fast tid etter frokost og en gang før vi går ut. I dag var bleia hennes fortsatt tørr etter 3.dobesøk halv ti... Hun begynner i ny bhg til mandag. Skal jeg bare ta en liten dopause eller ksal jeg be de følge henne hvis hun ber om det? Vil ikke ødelegge dette ved å stresse henne. Vet det er mange som sliter med få barnet til å bæsje på do , så håper egentlig at dette er en god start som evt fortsetter:)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Så flink hun er! Synes du skal si til de i barnehagen at hun må få gå på do hvis hun ønsker det selv jeg. De skal være behjelpelige med sånt, så det burde gå fint! Men du har jo rett i at det ikke skal være noe tvang, hun må ville det selv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå