Gå til innhold

Var det riktig å gi prisen til Obama?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv syns jeg han er en god kandidat, men at det er litt tidlig.

Han har ikke fått gjennomført mange av løftene sine enda, men forhåpenligvis så kommer det.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det var bra at han fikk den =)

Det virker som om folk hører på det han har å si, og han har mye bra å si. Det er jo ikke sikkert det skjer noe mer, men da er ihvertfall fokuset der =)

Det har også vært tidligere nobelfredspris vinnere som heller ikke har gjort noe ennå, men som jobber mot det. F.eks Al Gore i fjor =)

Skrevet

De understreket at i Nobels testamente er det vektlagt hva kandidaten har gjort det siste året for å fremme fred, og sånn sett må Obama være et riktig valg.

Skrevet

Enig. Nobelprisen virker slik inspirerende og oppfordrer til videre arbeid. Sikkert veldig mange som hadde fortjent den på lik linje med Obama, men synes det er så utrolig viktig at USA endrer sin politikk og viser en litt mer samarbeidsvillig og ydmyk side!

Skrevet

Mulig man må se på MANNEN Obama og ikke presidenten Obama...Hva han har utrettet som person og politiker, hvor han har vært engasjert osv..Å bli president har vært en av de mange ting denne mannen har oppnådd her i livet, og som president har han nå enda større mulighet for å få gjennomslag for de saker han har jobbet med i åresvis.

SÅ om vi "glemmer" hva han har fått utrettet som president (som faktisk er ganske mye gitt den korte tiden han har hatt tittelen) men ser på hva han har gjort før den tid, så har vel han jobbet like mye med saker indirekte OG direkte knyttet til fred som mange av de andre kanditatene..Når han nå i tillegg er president i USA så vil en slik pris kanskje være en ekstra "dytt" i retnigen Obama har tatt når det gjelder bl.a USA's utenrikspolitikk..

Skrevet

NEI jeg syns ikke det var riktig. IDIOTISK!

Skrevet

Nei. For tidlig. Folk har altfor store forventninger til den mannen

Skrevet

Jeg stiller meg litt undrende. Og jeg er absulutt begeistret for Mr Obama, men synes det var litt tidlig og reagerer på det.

Skrevet

Nei. Hva fantastisk har han egentlig gjennomført? Har ikke noe imot han, og fint at han ble president, men vet ærlig talt ikke hva han har gjort som fortjener fredsprisen. Ikke enda hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...