Gå til innhold

Wow! Jeg er OVERRASKET!


Let's hear it for the boys!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ALDRI trodd de ville gi den til Barack Obama! Dette vil nok skape stor debatt, ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhhh...jeg glemte hele fredsprisen, jeg....grattis til Obama!:-)

Skrevet

Den så ikke jeg heller komme... Det viser vel mest at det ikke er så veldig mange kandidater som faktisk har fått til noe for fred, han fikk vel prisen mest for sine visjoner og for å ha latt være å bygge rakettskjold i Øst-Europa?

Skrevet

Overrasket jeg også! Virker som et klapp på skulderen for den nye retorikken fra USA, og "keep up the good work" ;-)

Skrevet

Nja, Obama har jobbet mye før han ble president ;o)

Ble steike imponert da jeg googlet ham!

Skrevet

Veldig overrasket jeg også! Håper dette blir et skikkelig spark i baken! :)

Skrevet

Jeg kan være enig i at det er litt tidlig å tildele prisen til Obama, men som en annen her sa så har de andre kandidatene tydeligvis ikke oppnådd nok.

 

Dessuten skal man ikke kimse av håpets makt (hørtes fryktelig corny ut!). Som Stoltenberg sa kan denne prisen hjelpe han i å oppnå de målene han har satt.

Skrevet

Synes det er for tidlig å gi prisen til ham... Har sansen for Obama jeg, men synes han godt kunne fått et par år til på seg...

Skrevet

Kom ikke som noen overraskelse på meg. Synes det er helt fortjent. I mine øyne er det ingen andre som fortjener det mer.

Skrevet

Jeg er også overrasket, men håper det gir signal i riktig retning til verden!

Skrevet

Jeg ble kjempe glad, men mitt håp er en dag i framtiden at Oprah vinner. Jeg synes hun har gjort så utrolig mye bra gjennom åra....fantastisk dame!

Skrevet

Hmmm...jeg syns det smaker litt rart. Ingen tvil om at Obama er en flott fyr. Jeg håper han greier å gjennomføre planene sine, og at han bidrar til å gjøre verden til et mer fredelig sted.

 

Men jeg sitter med følelsen av at det er George Bush som har mye av "æren" for at Obama får prisen. Han gjorde såpass mye rart, at Obama som nå kommer med relativt moderate (i hvert fall med europeiske øyne) standpunkt til krig og fred og sånn, blir sett på som nesten radikal.

 

Man må jo selvfølgelig se fredsprisen i en sammenheng, men jeg syns likevel det virker rart. USA har militære styrker i både Irak og Afganistan. De utøver dødsstraff og ikke bare på papiret.

 

Skal innrømme at jeg ikke har inngående kjennskap til Obamas cv, men i henhold til komiteens begrunnelse syns jeg det skurrer litt.

Skrevet

Jeg synes også at det grunnleggende galt å gi fredsprisen til en president,som fører kriger... Ingen tvil om at han har positive ting på gang... men dog... Status quo tilsier at dette ikke er en verdig vinner. Og dersom de ikke klarte å finne bedre kandidater - så burde det ikke blitt gitt ut fredspris i år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...