Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp/ned i vekt?


bonatoti

Anbefalte innlegg

Hei folkens..

Litt småbekymret her... er 18 uker på vei og har ikke gått opp noe i vekt.. heller kanskje en kilo ned.. Appetitten er god. Ikke er jeg kvalm eller kaster opp eller noe.. Så jeg føler jeg spiser normalt men går altså ikke opp. Bør jeg bekymre meg for babyen. Hvor mye har dere som har gått opp gått opp ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei-hei!

 

Jeg er også i uke 18 og har ikke gått opp. Jeg har 12-15 kilo å gå på (BMI på 28-29). Men jeg slutta jo med alkohol. Har ikke vært kvalm. Har bare hatt lyst på mer frukt og grønt, og det har jeg ikke nekta meg selv. Har spist ca som før, kanskje litt mer. Men det går opp-i-opp med kutt i alkohol (var ikke så voldsomt stort, men et par øl og litt vin i løpet av en uke/helg blir jo noen kalorier).

 

Babyen tar uansett det den trenger av næring. Der i så fall du som går i "underskudd". Jeg sa det til fastlege på både første og andre kontroll at jeg ikke hadde økt i vekt, og han bare løfta på skuldrene og sa at det er helt greit! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt du føler deg i god form og spiser normalt så trenger du overhodet ikke å bekymre deg. Fosteret tar akkurat det den vil ha, uavhengig om du går opp eller ned i vekt:) Ikke noe å bekymre seg over!

 

Jeg har akkurat blitt 19 uker på vei og har en skikkelig mage! Hadde ingen ekstra kilo før graviditeten så kanskje derfor magen ser ekstra stor ut, mange som lurer på om det er tvillinger;) Har gått opp ca 6 kg, så synes ikke det er så veldig galt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun gått opp 0,5 kg, 18 uker, men har skikkelig mage likevel.

 

Var kvalm og dårlig med lite/ingen matlyst frem til og med uke 17, så det er nok litt av årsaken til liten vektøkning.

 

Men jeg er ikke bekymret, kiloene kommer nok tidsnok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg er 17 veker på veg...Har , ned 7 kilo, kasta opp og kvalm i fleire veker.Et vanleg no, men har fortsatt ikkje lagt på meg.Magen er begynt å veksa, så eg trur babyen har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 18 å har ikke gått opp et gram, å familien min rundt meg mener jeg kommer til å ende opp som en stor julegris viss jeg fortsetter å spise så mye:) men jeg veide 51kg før svangerskapet, og veier det samme nå :P hehe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på uke 19+0 i morgen og har så langt gått ned 5 kg. Jeg bekymrer meg ikke så mye for dette.

 

Magen har vokst slik den skal, men jeg har litt ekstra kg å gå på, så sikkert derfor jeg ikke har gått opp enda. Gleder meg til den skikkelige gravidmagen jeg nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 17+3 og har gått opp 1,5-2kg. Om man har en høy BMI eller er litt overvektig, legger man på seg mindre. Kroppen har da alt fettet den trenger i et svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 uker på vei og har lagt på meg ca 5 kg. Har vert i god form hele svangerskapet så langt, nesten ikke kvalm og levd som normalt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18+5, gikk ned 5 kg og har gått opp igjen 2,5 :) Har jeg gått opp da, eller fortsatt tatt av 2,5...? Vet ikke hvordan man regner dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 uker i dag og minus 4 kilo..... Er normal vektig i utgangspunktet. Var minus 6 kilo, så begynner å gå riktig vei nå....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...