Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok om datteren deres på 13 år får seg kjæreste på 15,5 år?

Vet om et tilfelle som dette hvor moren hylte opp og ble panisk, men faren (dem er ikke sammen) var av en helt annen mening. Han tillot faktisk at dattern reiste på hyttetur med denne gutten og familien hans og det uten å ha snakket med moren til datteren om dette. Moren lot da datteren reise, men var mildt sagt ikke blid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke akkurat noe fasitsvar på dette, barn er forskjellige og man må egentlig ta det derfra.

Jeg må nok bare regne med at minst en av ungene får seg en eldre kjæreste, så jeg håper jeg tar det like bra som mine foreldre gjorde.

Selv var jeg hos kjæreste min ofte, dro på hytta alene eller med foreldre og gjorde mer enn hva andre på min alder fikk lov til. Men min mor og hans mor hadde så bra kontakt, og de følte seg trygge på hverandre og oss slik at de lot oss gjøre som vi ville igrunn. De stolte på oss, og vi gjorde ikke noe for å bryte denne tilitten.

Så kan jeg ha ett slikt forhold med mine barn når de får kjærester, tror jeg det går ganske greit om de får seg en kjæreste som er eldre enn hva de er.

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Hyttetur med kjæresten hadde jeg ikke latt min datter eller sønn lov til på ungdomskolen, uten foreldre til stede.

Skrevet

I utgangspunktet er det helt ok så lenge de følger reglene vi voksne setter for dem. Men jeg må nesten se an hva slags 13åring vesla blir, og hva slags gutteslasker hun pådrar seg... ;o)

Skrevet

Jeg hadde nok vært den paniske mora som hylte opp ja.....hehe. Det er jo stor forskjell på ei som er 13 og en på nesten 16. Hun har jo enda noen år før hun er "lovlig", i motsetning til han. Ikke veldig ok nei.

Huff, ikke lenge igjen til jeg har en tenåring i hus, og hun er allerede populær blant gutta! ;o/

Skrevet

Jeg reagerer mer på at faren ikke kommuniserte med moren og fant en løsning de begge kunne stå for, enn at to fjortiser ville på klinetur...

Skrevet

Tror ikke jeg ville reagert på det, er 2,5 år mellom mannen og meg også ;-) Hadde han var 17-18 derimot hadde jeg nok tatt en samtale med jentungen. Og helt greit å reise på hyttetur sammen med guttens familie dersom de virket normalt oppegående.

Tror kanskje at de foreldrene som er mest hysteriske og nekter barna sine mest også er de som ender opp med de største rebellene, eller at barna gjør ting i smug for å opponere? Var i hvertfall slik da jeg var ung. de med de strengeste foreldrene var også ofte de som festet villest og hadde sex tidligst, men de med mer avslappede foreldre tok det roligere selv også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...