*Minnie Mus* Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Her har jeg pleid å kjøpt haugevis av gaver til barna mine hvert år. Virkelig alt for mange. Vet det er tåpelig å bruke flere tusen kroner på masse vas og fjas av leker, men jeg hadde helt dilla en stund... I år tenkte jeg å gå ned på alt jeg kjøper, heller spare endel penger... Men synes det er vanskelig jeg... Det er jo så moro å se ansiktene deres når de ser gave-havet hehe..
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Vi kjøper flere, men det er vel egentlig ikke nødvendig for hun får haugevis av gaver fra besteforeldre osv.. Men jeg synes det er kjempegøy og kjøpe til de så det blir nok en del i år også. I fjor kjøpte vi ting hun trengte og som vi sikkert hadde kjøpt allikevel.
Zitro Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 1 hovedgave og litt småtteri pleier vi foreldre å kjøpe. Vi har så liten familie at 1 gave fra hver hadde blitt et stusselig syn for barna :-) Fra dem få slektningene er det 1 gave fra hver... dvs 2 gaver da :-)
2søtesmåh Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 VI bestemmer oss for hvor mye vi skal bruke..SÅ kjøper vi noe de trenger eller evt noe de ønsker seg (de har begge fødselsdag på høsten og dekker ofte opp "må ha" kvoten da)...Så ser vi hvor mye det har kostet og kjøper "unørdvendige" gaver for det som måtte bli igjen.Når de blir større blir det å kjøpe det de ønsker/trenger også gi resten som pengegave..Om det ikke koster like mye som budsjettert... VI bruker mellom 1000 og 2000 til ugnene..Avhengig av hvor god råd vi har i førjulstiden..Rett og slett )
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Vi kjøper bare en gave, og henstiller veldig til resten av slekta å også bare kjøpe en gave hver. De får vel ca 10-12 gaver hver til jul. Stusselig for barna? Må det virkelig være et hav for at barna skal sette pris på jula? Utrolig at vi har kommet så langt, synes jeg.
camilla^ Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 De får flere julegaver av oss, men store er ikke alle. Tegnebøker osv kjøpes nye til jul for å ha litt nytt å tegne, male i. De trenger å sette seg ned og roe seg litt i romjulen, derfor får de dette. Men nå får de som oftes biletter til Dinsey On Ice til jul som hovedgave, så da blir ikke det like mye gaver til de. De har også bursdag alle fire rett før eller etter jul, og da får de mest gaver og det de ønsker seg. De har en bestemor som har hundre og ørti gaver hun gir de, så de har mye å åpne kan man si. Men dyre gaver er det ikke, men mange. Hun strikker og dyr, så det kommer veldig mye slikt. Og hvorfor pakke inn to par strikka sokker når man kan pakke de inn som to gaver.
Brillefint - Jadda! Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Har bestemt meg for max 2. 1 fra mamma og pappa og 1 fra nissen. Og det skal jeg prøve så godt jeg kan og overholde.
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Vi kjøper stort sett bare en gave til hver. De får så mange gaver av familie og venner, at det blir en haug uten vår hjelp : ) Kommer nok til å legge mer penger i gavene etterhvert som de blir større nå. Forstår godt hva du snakker om, er helt nydelig å se ansiktet deres når gavene ligger i haug under treet. Julen er magisk for både store og små.
___ Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Hos oss er det ikke så kjempemange gaver. Ungene får ca 8-10 stykker om vi begrenser oss til 1. Hvis det er noe ungene trenger kjøper vi derfor noen ganger flere ting, men aldri mer enn en leke. Det kan hende de får for eksempel skistøvler, en leke og en bok fra oss.
Mockanin Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Kommer helt ann på hva det er vi kjøper. Finner vi en dyr ting som vi vet ungen ønsker seg blir det bare med den. Er gaven midt på treet finner vi flere mindre ting. Men det blir aldri haugevis med gaver.
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Kommer an på hva de ønsker seg, men havner som regel på en 3-4 gaver til hver når de har passert 2-3 år. Før det kjøper vi bare en eller ingen når de er baby (kjøper heller det vi ser de trenger etter julen er overstått sidee det da som regel er kun klær de faktisk trenger).
*Rutletutt* Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Vi gir i grunn bare en gave fra oss - men så kommer jo julenissen på julaften med en til hver av dem i sekken sin og i tillegg får de en liten ting i julestrømpen 1. juledag - så teknisk sett gir vi tre, men ungene vet jo ikke at de to andre er fra oss og ikke julenissen;o)
Anna Anka Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Mammer kjøper masse julegaver for selv å føle seg bra. Hvis vil føle meg bra så tar jeg meg en joggetur. Jeg kjøper det jeg føler barna trenger gjennom hele året og de får små overaskelser når det passer. Julegaver bruker jeg ikke mye penger på. De får jo en haug med gaver uansett.
erteposen + 4 Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 Vi kjøper stort sett en stor pakke, og kanskje noe ved siden av. VI har stor familie og pakker får de nok av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå