Gå til innhold

I natt drømte jeg om henne igjen. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer så veldig ofte om ei jente jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen. Hun døde av kreft for 1 1/2 år siden. Helt siden da har jeg drømt om henne (mest i det siste), og det er alltid "samme" drømmen. Jeg ser henne i en eller annen situasjon, men hun er død i drømmen også. Blir derfor alltid veldig overrasket over at hun står foran meg i levende live.

Hva skjer med denne drømmen? Vi var venner, men hang ikke sammen som erteris. Hun var en veldig utadvendt jente som snakket med alle, men hun gjorde ikke mer inntrykk på meg enn den andre av mine klassevenninner som tok selvmord et år før denne jenta døde.

Synes det er ekkelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så rart! jeg har prøvd å finne ut om dette på internett men finner ikke akkurat om drømming av døde mennesker.

Men leste et sted at det var en som mente på at det var de dødes måte å ta farvel på eller noe

Skrevet

jeg tror også at hun prøver å ta kontakt med deg:)

Skrevet

Veeeel. Vet ikke helt om jeg tror på alt det der. Jeg tror mer på at drømmer bare er et uttrykk for hva som skjer i underbevisstheten. Men da er det nesten vanskeligere å forstå hvorfor jeg har denne drømmen igjen og igjen. Tenker jo på henne i ny og ne, da vi har mange "felles" venner på Facebook. Men ikke noe mer enn det.

Skrevet

Kanskje fordi du selv er redd for å dø av kreft? Selvmord er kanskje ikke aktuelt for deg, og da har du det mer på avstand. At de selv valgte å dø, mens denne venninne ble ufrivillig revet bort fra livet. Jeg har i hvert fall angst av å dø av kreft, dø fra jentene mine. Kanskje derfor?

Skrevet

Jeg tror det er fordi det har gjort så stort inntrykk på deg i underbevisstheten

Skrevet

Du er kanskje inne på noe der, Tre små jenter. Jeg ER veldig redd for å få kreft, så det kan godt hende at det er der det stammer fra. Hun hadde kreft siste året på ungdomsskolen. Husker det utrolig godt. Hun sto foran hele klassen med tårer i øynene og fortalte at hun hadde en svulst på str med en tennisball i halsen. Så ble hun frisk. Men plutselig kom kreften tilbake igjen, flere år senere. Da var det ingenting de kunne gjøre for henne.

Et par ganger har jeg faktisk "sett" henne på gata. Tenker "oi, der er ****! Skal jeg stoppe og si hei?" Og så husker jeg det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...