åsha Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Hei. Er 37 uker i dag, men jeg får jo ikke sove:(. Kan sove i 2-3 timer etter jeg har lagt meg, så ligger jeg våken fra og til hele natta, sover kanskje 20 min så våken i opptil 1 time, er så glad når klokka er passert 6 da kan jeg like godt stå opp orker jo ikke å ligge. Noen som har noen tips så man kan sove godt??
Knask Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Et tips kan være å stå opp og spise. Jeg innså tidligere her, en gang jeg lå våken, at jeg egentlig var veldig sulten! Sto opp midt på natta og åt. I hvert fall verdt et forsøk, når man uansett ligger våken. Et par netter har jeg også sittet oppe og strikket ei stund. :-)
Sistah*G07*J09* Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 ikke ligg i senga å vri deg Når jeg våkner, så må jeg seff på do. Bruker god tid på dette. Tar gjerne å drikker litt vann, kanskje legger en liten kabal på mobilen. Før jeg legger meg godt til rette i sengen (bruker sikker 5-10min før jeg finner en passende stilling), å så lukker jeg øynene å sover som en liten baby (ihvertfall i 1-2timer, før samme rituale igjen )
Ise* Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Et tips som har funket for meg når jeg våkner på natten, er å telle. puster inn på en og ut på en, fortsetter dette opp til 60, og så baklengs fra 60 til en, men da pleier jeg som regel ikke å komme særlig langt før jeg sovner. Fokus på pust, i kombinasjon med telling er virkningsfullt fordi vi sovner lettere når vi slapper av (pust) og ikke tenker noe særlig (telling). Litt alternativt kanskje, men det funker faktisk:) lykke til!
Sjøkos Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Sove!!!! Hva er det??? He he. Jeg har nå 18 dager til termin og kan ikke akkurat si at det har blitt så mye søvn den siste tiden. Pga vann i kroppen dovner armene bort når jeg ligger, så etter en drøy times søvn må jeg stå opp..( blir jeg liggende verker det bare i hender-armer).Sitter å halv døser i sofaen natten igjennom...det blir jo hvertfall litt hvile. Prøver å styre unna lysten til å se på tv,lese, lage julegaver osv..da jeg vet dette bare vil gjøre meg enda mer våken. Er ikke så lenge igjen nå da
ij30 Skrevet 9. oktober 2009 #6 Skrevet 9. oktober 2009 Vi sover ikke:P Neida..men jeg hadde det likedan som deg fra uke 32/33 til uke 39/40. Naa er jeg 40 + 5 og de siste 2-3 dagene har jeg faktisk faatt sove ganske greit:)
sofimone Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 prøv å stå opp å ta deg en dusj. jeg pleier å ha en gammel gameboy med tetris på nattbordet, som jeg spiller litt på før jeg skal sove, eller hvis jeg våkner på natten. da blir jeg alltid trøtt:p ellers kan det hjelpe å gå ut en liten tur. en liten runde i hagen, eller noen meter nedover gata, også tilbake igjen.
Expat Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Prøv modningsakupunktur med sovenål oppe på hodet! Det funker! Men få noen til å kjøre deg hjem
Trøtt som en dupp Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Hei! Jeg vet ikke om dette er noe psykisk for meg, men når jeg ikke får sove står jeg opp og tar meg et glass med melk og en halv banan. Jeg slår ikke på lyset, bare står på kjøkkenet og gomler i meg dette før jeg går og legger meg igjen. Og vips, så er hvertfall jeg i drømmeland igjen. (Før jeg må opp igjen på do igjen selvfølgelig...)
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg skrur av alt lys i huset før jeg legger meg.. når jeg våkner (må jo alltid tisse) tusler jeg inn på badet med øynene halvt igjen.. prøver konsekent å ikke åpne de. Skrur ikke på noe lys.. Kjøkkenet neste stopp. Stort glass melk.. så jeg er sikker på at jeg våkner igjen om 1-2 timer...hehe. Men blir mye våkennetter. I dag prøvde jeg sofaen i sånn 7 min før jeg bare fant ut at jeg like godt kunne stå opp! Så nå blir neste forsøk å lese til eksamen:) Sovner alltid når jeg prøver å konsentrer meg på dagtid.. så hvis jeg ikke sovner så får jeg kanskje lært noe også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå