bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Vi har sex max 2 ganger i måneden, og ofte kan det gå 1-2 måneder mellom hver gang. Den lengste perioden uten var på 10 måneder. Jeg synes vi har altfor lite, og føler alle snakker om at mannfolk vil ha sex heeele tiden. Jaja, det er ikke tilfelle hos oss, og jeg kjenner at dette frustrerer meg.
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 10 mnd uten sex!?! Oi... Lengste det har gått uten her er 5 uker, det var etter fødselen med førstemann. Hvor ofte det blir varier veldig, akkurat nå med liten baby er det ikke så ofte, men sånn ellers så blir det vel 2-4 ganger i uken i snitt. Noen ganger flere ganger på en dag, andre ganger kan det gå 1-1,5 uke mellom to ganger også. Sex er for meg veldig viktig i et forhold, så tror jeg hadde slitt litt med å beholde kjæreste-følelsen med så lite sex som du beskriver, da kunne vi like så godt bare vært gode venner nesten, men folk er jo heldigvis ulike da.
*Minnie Mus* Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 hmm ca 5 ganger i uka kanskje... i hvert fall ikke noe mindre.. sambo blir ikke sur hvis det ikke blir noe på han, men merker etter 2 dager at han blir veeeldig kosete hehe:-) Hadde fått angst hvis han ikke hadde tatt initiativ til sex en uke! Men det er meg da hehe..
Brillefint - Jadda! Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Du er ikke alene bompymamma! Når det blir så sjelden så er tipset mitt å planlegge litt til å begynne med (selv om det kan være turn-off). For når man først kommer i gang vil man jo ofte ha mer:)
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2009 Føler jeg maser på han når det gjelder dette temaet, og kjenner selvtilliten synker til bunns. Føler meg lite attraktiv, og det blir ikke bedre av at de få gangene vi faktisk har sex er det jeg som tar initiativet. Dersom jeg prøver å snakke om det, avfeier han meg, og sier at nå har han iallefall ikke lysst å ta initiativet til sex. Føler meg maktesløs...
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2009 Helt enig, mamma sin snusk! Når vi hadde gått 10 måneder uten å ta på hverandre, sa jeg at vi kanskje bare skulle skippe hele sex biten. Nettopp på grunn av at når vi først har sex, ønsker jeg mer. Går jeg uten, forsvinner lysten gradvis.
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Det varierer veldig men nå har vi også nettopp fått barn nr 2 som er snart 7 uker..og det tar veldig mye tid. Sånn til vanlig er det iallefall 2 ganger i uken eller mer. Kommer helt an på hvor slitne vi er. Det har blitt betraktelig mindre nå enn før vi fikk barn i det hele tatt. Da var det så og si hver eneste dag om ikke flere ganger per dag også..Det har vi ikke tid eller overskudd til nå
Brillefint - Jadda! Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Du får prøve å legge det forsiktig fram til han - at du trenger at han tar initiativet. (Noen menn liker ikke snakke om sex og maser man tror jeg kanskje man kan ta litt selvtillitt fra dem?) Ta initiativet selv noen ganger først. For han har nok helt garantert fortsatt lyst. Det blir bare en ond sirkel. Gjør det du kan for å føle deg attraktiv (hårfjerning og annen egenpleie) så er i allefall ikke DET problemet når det først skjer. Når det blir sjelden er i allefall min erfaring at jeg bekymrer meg for sånt. Når det er gode perioder med litt hyppigere sengekos så betyr ikke piggete legger så veldig mye.
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2009 Takk for gode råd, men dette har jeg prøvd på allerede i 5 år, og ingenting forandrer seg. Vet ikke hva jeg skal gjøre/si for å få han til å forstå. De fleste gangene jeg tar initiativet har han jobbet mye, skal jobbe mye, er stresset, vondt i hodet/rygg, sovet for lite etc.
erteposen + 4 Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Det varierer, og av og til må vi ta oss sammen. I perioder nesten hver dag, og andre ganger kan vi nesten ikke huske. Vi er inne i den siste perioden nå, men det er ikke så lenge siden tvillingene kom da.
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. oktober 2009 Dytter... Fint å høre om det er andre som har det på samme måte, eller andre som har noen gode råd å komme med!
klg,2 boys now:) Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 har han alltid hatt liten sexlyst?eller kom det etter barna?hørte noen som snakket om at det er vanskelig for mannen å tenke sex etter at de har sett ett barn blitt født..hva sier han om saken selv?
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. oktober 2009 Han har alltid hatt liten sexlyst, så det har alltid vært et issue. Barna kom til verden ved hjelp av keisersnitt (på grunn av komplikasjoner), så det er ikke det heller. Han sier selv at han også ønsker mer sex, og mener han tar like mye initiativet. Forstår ikke at han kan føle det sånn. Merkelig at vi har så forskjellig opplevelse av samme saken. Når jeg har tatt opp temaet, ønsker han ikke sex de neste ukene/2mnd. Derfor unngår jeg å ta opp dette for ofte. Ønsker jo heller ikke ødelegge det lille av sexliv vi har...
....mammatilto... :))) Skrevet 9. oktober 2009 #14 Skrevet 9. oktober 2009 vi har sex 2-3 ganger i mnd...)
klg,2 boys now:) Skrevet 9. oktober 2009 #15 Skrevet 9. oktober 2009 kan jo hende at han har noe feil i hormon nivået i kroppen.men spørs om han vil til en lege for det da.huff ikke enkelt det der. hvordan opplever han det når dere har sex?er det bare plikt eller nyter han det?
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #16 Skrevet 9. oktober 2009 Tør jeg ikke svare på, Men jeg slår dine 10 måneder ja. Men jeg har vært syk Leeeeenge, og samtidig jobber mannen min fullt på jobb, mens han pusser opp halve huset. Nå bor vi i et halvt hus, og det har vi gjort en stund. Så akkurat nå har vi innfunnet oss med at sex er noe som må dyttes litt ned på lista. Men vi begge føler det samme med null overskudd, så det er ingen uenighet om det. Men det er jo litt skummelt. Mister jo litt av nærheten i forholdet da.
Sjefsmegga Skrevet 9. oktober 2009 #17 Skrevet 9. oktober 2009 Har 3 barn i både småbarnsalder og skolealder. Sex har vi alt fra hver dag til en gang i uka, spørs arbeidstider og overskudd, slik har det vært i hele forholdet mer eller mindre, kun naturlige avbrekk som hører med som førte til litt lengre opphold. Snakk sammen, kommunikasjon er viktig. En annen viktig faktor er at vi er veldig flinke til å pynte og ordne oss litt for hverandre, flirte og være litt tøysete. Vi har vært sammen i flere år, men vi er minst like forelsket som vi var i starten, ikke hver dag og hele tiden, men jevnlig og hyppig. Men det krever jobb å ha det slik.
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #19 Skrevet 9. oktober 2009 Tror ikke jeg får han til lege, nei : ) Synes det virker som han nyter det, og han nevner jo også at han øsnker å ha mer, men han tar sjelden initiativet og skylder ofte på plager for ikke å ha sex. Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette lenger. Ønsker å ha et "normalt" sexliv, eller ingen. Sånn så dette er hardt å leve med synes jeg...
klg,2 boys now:) Skrevet 9. oktober 2009 #20 Skrevet 9. oktober 2009 skjønner jeg kjempe godt.hører jo alltid om mannfolk som har stor sexlyst.vanskelig situasjon hvis han ikke vil prate om det eller ha hjelp.koser dere mye ellers?
rima Skrevet 9. oktober 2009 #22 Skrevet 9. oktober 2009 Aaaaltfor sjelden her. Er vel en gang i uka for tiden. Og jeg tar skylda. Lillebror er tre måneder og jeg er kveldstrøtt!!!! Hjelper lite da at mannen ser bedende ut når jeg er tverr i øya og på tur og sovne...
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #23 Skrevet 9. oktober 2009 Ikke så mye, nei. Synes det er kjipt å høre at mannflk maser om sex hele tiden : ( Det er definitivt ikke slik her i gården!! Hadde betydd mye for forholdet å fått orden på dette!!!!!
klg,2 boys now:) Skrevet 9. oktober 2009 #24 Skrevet 9. oktober 2009 kansje du kan prøve å kose mere på han i hverdagen.ett kyss her å der uten at det skal bli noe mere liksom.kansje det vekker noe i han..alle er vi forskjellige men høres ut for meg som kansje som noe kan være galt hormonelt for han.
bompymamma Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #25 Skrevet 9. oktober 2009 Tusen takk for gode råd!!! Ja, vi får prøve litt videre! Håper desperat at det ordner seg snart!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå