Gå til innhold

Da gikk vannet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

så nå sitter jeg her med en stor kopp te og venter på at sambo skal komme hem fra jobb. Vannet gikk med et plask i baderomsflisene halv syv. Kjent i hele natt at noe var på g. 10 dager før mens termin og akk 14 dager før ul termin.

Skulle inn på kontroll på sykehuset kl 10 uansett så blir spennende å se hva som skjer utover kvelden.

Litt skummelt for en førstegangs dette, men etter forholdene overraskende rolig. Rart å tenke på at jeg får se vesla innen helgen er omme. Så spent på hvordan hun ser ut.

Ha en fin fredag videre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå så spennende, masse lykke til :)))

Skrevet

åhh du er heldig :) masse lykke til :)

Skrevet

Tusen takk. Trenger all hell og lykke jeg kan få. Masse sommerfugler nå:)

Skrevet

Så heeeeldig.

Masse masse lykke til :D

Skrevet

Masse lykke til. Dette blir spennende. Sitter og venter selv med termin i dag....har hatt mye kynnere og murring i ryggen så håper at noe starter snart her også.

Skrevet

Såå heldig du er ;)!! Ønsker deg masse lykke til :)

jeg å vil ;)!!!

Skrevet

Oj, 14 dager fra termin? Det vil si 23de det da? det er samme dag som jeg...

Så flink du er som er rolig ;) Lurer på om samboeren din er like rolig ? Knis :)

Klart det er litt skummelt, men det rare med fødsel er at den er nesten som forhåndsprogrammert som oftest... Og har den feteste premien i verden på slutten! Lykke til masse! Jeg forventer selv å gå i 14 dager til minst,gikk 10 dager over forrige gang :)

*Krysser fingrene*

Skrevet

Spennnde!

Har selv 13 dager til UL termin og 11 til menstermin, så venter i spenning her. Lykkt til!

Skrevet

Heisann.. tenkte å oppdatere dette innlegget litt.. Er nå snart halvannet døgn siden vannet gikk og har forts ikke sett snurten av en eneste rie.

Ble lagt inn når jeg kom på sykehuset grunnet svangerskapsforgiftning, og lovet igangsetting i morges kl 07.30 dersom det ikke skjedde noe før det.

Kl 09.00 i morges lå jeg forts her da, etter en natt vegg i vegg med føden og dens skrik og jamringer. Shit, noen jenter kan virkelig gi fra seg lyd! Skal være ærlig å si at det hadde sin påvirkning på mine nerver så var helt nummen når døra gikk opp og dagens første jm tittet inn.

Det ble ikke noe igangsetting grunnet mangel på kapasitet, MEN som hun sa jeg sto som nr 2 i køen og rykket stadig fremover i køen. kken begynte å nærme seg 14 hadde jeg egentlig bestem meg for å la være å føde jeg. Lettere nevrotisk ryddet jeg hele sykerommet her, dusjet OG sminket meg. ( noe jeg ikke har orket å gjøre de siste 3 mnd)

Sambo kom rundt 14.30 og fikk tak i noen leger her,nok fikk være nok. Tilbragt 3 døgn på sykehus tidl denne uken og grunnet utmattelse, så han mente at nå fikk de foreta noe før jeg gikk på veggen.

Som sagt så gjort. Nå er det nøyaktig 2,5 time siden jeg fikk min første injeksjon av igangsetings gel.. Stusselig nok har jeg ikke tegn til en liten kynner engang, Men natten er ennå ung, Norge vant 1-0, det er snart "Skal vi danse" og kl 21.30 kommer de og gjør en ny vurdering. Krysser fingre og tær for at noe skal skje plutselig her. Forts god lørdagskveld.

Skrevet

Lykke til!! Dette kommer til å gå så bra, at!

Skrevet

Så dumt at det tar sånn tid... Kanskje ikke beste plassering av venterom rett ved siden av fødestue.. :S

Er førstegangs jeg også, og venter spent på hva som venter... Er ikke redd for fødselen sånn egentlig, er jo mange som har gjort dette før oss, og flere i fremtiden. Og det rareste er at folk gjør det igjen og igjen... Så dette skal nok gå bra skal du se!!!! :)

Ønsker deg lykke til. Heldig du som får din lille i armene dine i løpet av helgen... :) Tenk en liten mini du som ligger på brystet ditt!!!! :)

Har igjen 20 dager til termin i dag jeg, så kan teoretisk skje når som helst her også..

Slapp av så godt du kan, og kos deg med skal vi danse!!! Det skal jeg også:)

Ønsker deg en kjempefin fødsel og barselstid!!!!! :)

Skrevet

føler med deg. var i samme situasjon som deg sist....

Skrevet

samme her... bortsett fra at vannet ikke gikk på meg da...

fikk 2 kurer før de endelig tok vannet på meg den 3. dagen, da kom ungen i løpet av noen timer :)

bare slapp av, og vær glad du ikke går med maserier. det var alt jeg fikk av det dryppet... :S

Lykke til så masse, er litt misunnelig her jeg sitter jeg, bare såvidt inne i 2. trimester...

Skrevet

Hei!!

Kor merkelig... rare greier dette med det som skjer i forkant av fødselen syns jeg...det er så forskjellig med alle! Er selv førstegangsfødende og er så spendt på når og hvordan alt kommer til å skje... Trodde at når vannet gikk at restn "årdnet" seg selv jeg..haha. :-)

Syns også det var rart at du ble liggende att med fødeavd!! væææ... hehe, men det går vel bra! kanskje du har fødd nå...lykke til så masse fra oss <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...