fullfartheledagen-med en til! Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Sitter her litt forvirra.. Da jeg var til første svangerskapskontroll var jeg i uke 11 etter mensterminen. Men legen mente jeg var 12 fullgåtte etter str på livmor. (Ble satt frem ca 10 dager) Så nå er jeg så i av på hvor langt jeg liksom skal tenke at jeg er. Etter menstermin er jeg nå i uke 13, mens etter legen er jeg i uke 15.... Grrr...Flere som har blitt satt frem av legen? Og hva følger dere? vet jo at det er UL termin som teller da, når vi kommer så langt, men er jo moro å liksom føle at man har litt oversikt selv og å kunne lese om hva som skjer uke for uke:-)
FrkBomst&Frø Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg ble satt tilbake 4 uker av legen min jeg, noe jeg veldig godt vet at ikke stemmer ettersom jeg da måtte ha fått positiv test før jeg ble gravid... så jeg holder meg til menstermin
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Hvis det bare er størrelsen på livmor legen har målt, så er det et ganske usikkert tegn på hvor langt dere er kommet. UL er vel det eneste som kan stadfeste noenlunde sikkert hvor langt ut i svangerskapet du er. Tenk om det ligger tvillinger i magen? Da kan man jo risikere å bli satt frem et par mnd minst, hvis man kun ser på livmorstørrelsen!
Harefrk1 Skrevet 9. oktober 2009 #4 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har hele tiden vært større enn normalen, og det ble mistenkt tvillinger. Men UL viste en baby, og en muskelknute i livmoren, og terminen ble faktisk satt fram 10 dager... Så tror nok jeg ville tatt en UL jeg.. Lykke til!
Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #5 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg ble satt frem 9 dager ang termin da jeg tok ul i uke 11.... Men legen min har satt termin 3 dager før min...skal på ny ul mellom uke 17-18,så blir spennende å se hva det blir da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå