CC2u Skrevet 9. oktober 2009 #1 Skrevet 9. oktober 2009 Hei! Jeg har en gutt på 4 1/2 år som nå de siste månedene har begynt å tisse på seg nesten hver dag. Det hender også han tisser i senga. Dette har aldri skjedd før. Og han slutta med bleie for 1 1/2 år siden. Han har ei lillesøster på litt over året. Kjenner jeg begynner å bli frustrert. Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe problemet. Er det noen der ute som har erfart lignende? Bruker ikke bleier om natta, men må vel det. Prøver å få han til gå på do ofte på dagen. Kjenner jeg blir sin på han, men burde vel ikke det.
PAVEEL Skrevet 9. oktober 2009 #2 Skrevet 9. oktober 2009 har en jeg og! slutta på forsommeren og nå har han begynt å skvette i buksa og tisse seg ut i senga. synes ikke jeg gjør annet enn å vaske dyner for tida... han er 3,2 år da, men likevel! har ingen råd å komme med..... men trenger det selv;) har også ei lita snuppa på snart året...vet ikke om det har noe med det å gjøre da. frustrerende!!! men de sier at det siste man bør gjøre er å ha på bleie igjen da, selv om det er syyyyykt fristende!
EvaL Skrevet 9. oktober 2009 #3 Skrevet 9. oktober 2009 Det er desverre ikke et ukjent fenomen det der, at barn begynner å tisse påseg igjen en stund etter at de har blitt tørre. Riktignok var det jo veldige lenge siden i deres tilfelle da, over 1 1/2 år liksom.Det kan jo være en sammenheng med mindre søsken vil jeg tro. De ser nok all oppmerksomheten dette barnet får med bleia gjennom stell og kos. Kanskje han rett og slett lurer litt på hvordan det var igjen å ha bleie på seg? og at han tisser fordi han forventer en reaksjon? Jeg tror uansett ikke det er noen krise med bleiebruke igjen for en kortere periode om det skaper mindre konflikter mellom barn og foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå