Gå til innhold

bf truer meg om jeg søker om bidrag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

bf truer meg med rettsak om å få omsorgen for guttungen hvis jeg søker om bidrag,det er jo guttunge det hjelper,han sier han verken har plass eller tid til å han han.så jeg sitter alene med han hele tiden.kommer han lanngt om han går til rettsak??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er en vanlig trussel:)

Og så hva om han går til sak? Har HAN råd til det? Du får mye sannsynlig fri rettshjelp(inntekt under ca 280 000 på ligningen fra i fjor). Det får nok ikke hn:)

Du har omsorgen nå, ikke han. Dette teller mest. Å ivareta situasjonen til barnet slik den nå er.

La ham true, han kommer ingen vei:) Han håper bare å slippe å betale, og at du er dum nok til å tro på ham;)

Skrevet

Det skal veldig mye til for at du mister omsorgen for guttungen. Dere må først gjennom noen meklinger på familievernkontoret før en eventuell rettsak.

men hvorfor skal han gå til rettsak for å få omsorgen for guttungen når han sier at han ikke har tid eller plass?

Og skulle det skje at dere blir dømt til å ha han 50/50 (noe som er lite sansynlig) og han tjener mere enn deg, må han alikevel betale bidrag.

Du kan jo høre med han om dere kan gjøre en privat avtale ang bidrag da, bli enige om en sum. så kan nav kreve det av han og betale deg. og hvis han ikke skulle betale blir det stående som gjeld på han.

du kan også søke om bidragsforskudd, da får du penger utbetalt (minste beløpet på 1350 kr) om han betaler eller ikke.

Skrevet

minstebeløpet er IKKE 1350,- det er MAX beløpet på bidragsforskudd... minstebeløpet er 0,- man kan faktisk "risikere" å ikke få bidragsforskudd...

men nav er ikke intr i å betale bidragsforskudd så lenge bf er bidragsdyktig, så la alt gå gjennom dem du!! ikke bland deg inn i diskusjonen vedr dette med bf. la de ta den saken!!

kos deg med gutten din!!

Skrevet

Søk om bidrag du, så får han si hva han vil. Det er faktisk en ganske stor kostnad å forsørge barn, og når han først har vært med å få barn, så må han faktisk stille opp å betale også.

Lykke til :)

Skrevet

når han finner ut hvor mye en advokat koster i timen så forstår han vel at det ikke er så økonomisk lurt ;)

Skrevet

Søk om barnebidrag. Jeg syns ikke du skal bekymre deg over bf sitt utspill. Slik jeg ser det viser dette at han egentlig ikke er interessert i å forsørge sitt eget barn.

Man må ellers ha en saklig grunn for å få opp en sak i retten. En skal gå gjennom mange steg før en sak eventuelt havner der. Skulle det likevel gå så langt (noe jeg ikke tror) så har han temmelig dårlige odds for det skal jo svært mye til at det blir noen andre enn mor som får omsorgen i slike saker....

Som far er en pliktig til å være med på å forsørge sitt barn til det året det fyller 18. Jeg vil tro at det er nettopp dette han nettopp har skjønt, at et barn medfører en økonomisk forpliktelse minst i 18 år. På meg virker det som om han desperat prøver å vri seg ut av dette ansvaret.

Skrevet

tusen takk alle sammen,blir nok til at jeg går ned på nav i morgen,,,har vært slutt et par mnd og enda ikke vært noe intresse for å se han.eneste han ringer hele tiden og sønnen min går rundt og roper på pappa hele tiden...

han sier han ikke har plass eller tid for han syntes det er viktigere å jobbe hele tiden.og drikke på kveldene når han kommer hjem fra jobb i helgene som bare er selvpålagt overtid om jeg kan kalle det for det.han har så høy baksmell at han sier at han ikke har råd til å betale barnebidrag...faens mann...sorry az... det skal ikke gå utover guttungen at han har mye å betale på.

Skrevet

Hei snuppa:) Jeg synes du skal drite loddrett i hva bf sier. Hans personlige situasjon kan ryke og reise, Chris kommer først! Ikke hverken din eller chris sin feil at han har masse utgifter. Har man barn, må man ta ansvar. Jeg synes også at hvis det er slik at bf ikke ønsker å ha noe med hans nydelige sønn å gjøre, så er det kanskje like greit at han forsvinner ut av livet hans i en tidlig alder, for nå har han en mulighet til å bli vant til at pappa ikke er der, selv om det er trist. Håper det ordner seg!

Skrevet

jeg ble truet med advokat og det meste da jeg søkte om bidrag (nav utland) - og jammen måtte jeg ikke ut med 10000 i unødvendige adv.honorarer!!

Men han fant fort ut at det ville koste ham altfor mye penger å ta saken til retten (han har ikke sett sønnen sin på over 3 år) siden han må ha adv. både i utlandet og her i norge +++

Så nå betaler han gitt. (gjennom nav) jeg får bidragsforskudd på 680,-

skal ha 2100 i mnd fra bf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...