Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Vi får ny baby på nyåret (hvis babyen venter til da). Jeg foreslo for mannen at når jeg går ut i permisjon, kan vi endre barnehageplassen til 40%, slik at eldste (da på nesten 2 år) kan være mer hjemme med babyen og meg og samtidig få være i barnehagen og leke litt. Han ser på og sier "hvorfor det?" Er det lov å le av han da?:-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg spør som mannen din; "hvorfor det?";) Tror du vil se annerledes på det når ungen er kommet til verden;) Da vil du tenke "guuuud så glad jeg er for at eldste har barnehagen hver dag!". Etter nattevåk, og pupping, gulping, bæsjing og lite søvn om natten......
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 nei, var jo et dumt tips å gi. har min kar hjemme mens jeg er i permisjon, og det er 100%. Vi knallkoser oss hver dag vi 40% i barnehage vil jo tilsi at du får ha barnet ditt mye hjemme, og samtidig får det være i barnehagen og være sammen med andre barn og kanskje få utbytte av litt andre omgivelser og aktiviteter. Høres ut som en god plan
Gjest Antarctica Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Bare le du. Men den barnehageplassen bør være seriøøøøøst svinedyr, hvis du ser på dette som et trivelig alternativ... jeg hadde selv en tass på 17 mnd hjemme 2 dager i uka da babyen kom, og jeg elsket barnehagedagene! hadde vi fått 100% så hadde vi tatt imot! (Husk, dette er ikke bare egoisme, smårollingen trenger stimulans han ikke får når du sitter planta i et møbel og ammer.)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Det tror ikke jeg. Jeg skal kose meg hjemme med begge to. Har to eldre fra tidligere og gjorde akkurat det samme med de:-) HI
Lemonia Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg synes det var en god idé jeg da. Han får leke med andre ganske mye med 40% plass også. Samtidig får han rolige dager og mindre stress når han får være mer hjemme. Å stå opp tidlig, kaste i seg frokost og skynde seg til barnehagen hver morgen for så å være der 7-9 timer og se foreldrene sine kanskje 2-3 timer på kvelden før sengetid er ikke et optimalt liv etter min mening, så jeg synes det er flott hvis du har lyst å ha ham hjemme mer. Det er ikke alle som bruker hele spedbarnstiden i sofaen med amming (jeg gjorde ikke det, jeg hadde hatt masse tid til et eldre søsken) og det er dessuten bare positivt for barn å lære og underholde seg selv litt også. Gjør det du føler for selv. :-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Helt enig med mannen din - hva skal dette være godt for? Denne kombiløsningen du foreslår, tror jeg blir ille både for babyen, det eldste barnet og for deg. Så nei, jeg synes IKKE det er lov å le av mannen din i dette tilfelle!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Min mor var hjemme med 3 små og jeg har aldri sett på det om et problem. Om du, Pashla, planter deg i et møbel og ammer, betyr ikke det at jeg gjør det samme. Og jeg kan gi barnet stimulans like godt som en barnehage fra det er 2 til 3 år. Jeg har 2 bein og de kan jeg gå tur med, jeg har varme klær som jeg kan ha på ute, jeg kan tegne og male like mye kluss som ungen og jeg kan også peke i bøker. Når ble det galt å ønske å ha barna mer hjemme i et års tid? Barnet får jo her både i pose og sekk! HI
Lemonia Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Å si at en slik løsning blir ille er jo som å si at alle som er hjemmeværende med mer enn ett barn har det helt forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 På hvilken måte skal dette bli ille 00:48? Jeg ser ikke noen ulemper ved det... HI
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Har du 100% barnehageplass så behold plassen, du kan uansett la han få fri fra barnehagen... men om du skal ut og jobbe igjen etter permisjonen er det ikke sikkert du får 100% bhg plass igjen...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #12 Skrevet 8. oktober 2009 Dette er selvføgelig noe jeg må sjekke med barnehagen, men det har de gjort tidligere, og når hun skal tilbake for fullt er det "storebarn" avdelingen hun skal over til. Hvis jeg mister plassen på 100% etter permisjonen, gir jeg den ikke fra meg i og med at det ikke er full barnehagedekning i kommunen her. HI
Gjest Antarctica Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Hvorfor skriver du inn, da, når du veit best sjøl? Jeg hadde vondt av min egen halvannetåring da, ja. Han gjorde smådesperate stunts for å tiltrekke seg oppmerksomhet, skranglet med kopper og kar på kjøkkenet og spiste blomsterpottejord, for da skvatt jo jeg opp og reddet planten. Og jeg har også to bein, vinterkåpe og malepensler, jeg satt ikke akkurat og ammet fordi jeg er så lat. Det var en litt mer urolig unge enn den forrige, og den krevde seg ofte. Men bevares, hvis du er brennsikker på å ikke få kolikk i huset, så værsågod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå