Gå til innhold

HJELP! Krakilsk 17 mnd gml gutt. Hva er galt?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han legger seg fint kl 19, er blid som en sol hele dagen, spiser og drikker godt, har ikke tissa igjennom, osv. Kl 22 våkner han og HYYYYLER. dette har skjedd noen ganger nå. Altså, det er ikke første dagen det skjer.

JEg venter noen sekunder før jeg går inn, men han hyler voldsomt så jeg går inn. Han står i sengen og gråter og roper MAMMA!!!! Jeg klapper han forsiktig og sier at han må legge seg og det er natta. Men han blir helt vill, og jeg tar ham opp. Men han vil ikke bli holdt. Han hyler og skriker, vrir seg, sparker og slår. Helt vill. Ingenting funker, han får vann, bamsen, smokken, sitte på fanget i stolen, osv. Han holder på i en time. Vi går inn og ut av rommet for å se om det hjelper.

Innimellom "leker" han, og er blid. Peker på kua og sier BØ. Putter bamsene gjennom sprinklene og ler. Jeg får ham til å legge seg igjen, men når jeg går ut blir han helt krakilsk. Han roer seg ikke i det hele tatt.

Jeg lurer sånn på hva det er. Han hyler så ekstremt, og er så SINT. Nå, etter snart 2 timer er det blitt stille der inne. Jeg satte inn en lampe som gir rolig gult lys, og det så ut til å hjelpe. Eller kanskje han bare ble utslitt. Men vi blir seriøst bekymra og redde når han hyler så voldsomt. I og med at han ikke roer seg på armen en gang. INGENTING hjelper. Hva kan være grunnen til at han er såååååå krakilsk etter 3 timer søvn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, høres ikke greit ut.. Mareritt kanskje??

Skrevet

Kansje han har hatt en maredrøm,det er verre enn mareritt,og det går ikke an å roe ungen da.virker det som om han kjente deg igjen??

Skrevet

Natteskrekk?

Har han gått lenge i barnehagen? Kan jo hende at det er noe som har skjedd iløpet avdagen som gjør at han drømmer...

Mini er 18 mnd, og noen ganger er han akkurat som du beskriver.

Jeg tar han opp, og når jeg legger han igjen er han totalt vill... Eneste som hjelper da er å holde han slik at han kan legge hodet på skulderen min.

Et par ganger har jeg tatt han inn i vår seng, og da sovner han momentant på armen min...

Hvis han våkner igjen da etter noen timer, bærer jeg han bare inn i sin egen seng, og da er det helt greit. Sovner der med en gang...

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva det er, men tror nok ikke det er farlig. Har selv ei tulle på 15 mnd og opplever det samme noen ganger. Ikke ofte heldighvis.

Eldste har også hatt lignende episoder. Og da har ho vært 4 år. (kan hende ho hadde det når ho var mindre og, men husker ikke) "våkner" og er helt hysterisk. Og hun husker ingenting av det dagen etterpå.

Så jeg tror nok det er mareritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...