Gå til innhold

Dere som har hatt adventskalender til 2-åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de ikke litt små?? Jeg tenker å at gavene da skal være "bake boller", dra på besøk til bestemor", "sparketur" o.l. + noen små leker innimellom.

Når julaften omsider kommer (som han selvfølgelig ikke vet at vi teller ned til), får han masse gaver, også er det plutselig stopp! Blir det ikke en del spørsmål om flere adventsgaver etter det?

Noen med erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min elsket det... var SÅ glad og fornøyd, elsket å åpne de småpakkene;) var ikke store greier inni der... noen dager var det en rosin eske, andre dager kjeks også en leke innimellom... kunne være alt fra en liten lekebil til malepensel;) fryden i øynene var s hærlig!:) og det kom ingen spørsmål om å få mange i løpet av en dag eller flere etter julaften osv... forklarte hvordan det fungerte til han osv og det virket som han forstod det:) så jeg syns ikke de er for små nei... øvelse frem til julaften;) hehe...

Skrevet

Vi prater om at det er jul vi teller ned til at det er så mange dager igjen som det er pakker igjen. Når kalenderen er tom er det slutt på pakker, og da er det jo heller ikke noe å mase om. (blir jo en del mas om å få åpne mer enn en pr. dag)

Men til sånne små er det vel greiest med en liten gave enn en opplevelse. Om ikke opplevelsen skjer med en gang pakken er åpnet da.

Skrevet

Guttungen var 2.5 år da han fikk sin julekalender ifjor.

Jeg var nøye med å forklare at det var bare en gave hver dag og nå¨r det var tomt kom det ikke fler.

Var ikke noe problem det. Han hverken prøvde seg på å ta flere gaver, maste eller ble skuffet da det var tomt......men kan tenkes jeg bare har en uvanlig flink gutt da...he he :o)

Så allerede siden i sommer har han flere ganger snakket om julenissen, at han ikke vil ha stor gave av han, men at han vil ha sånne små i trappa igjen, ha ha ha.

Skrevet

Ingen problem her heller.. De ser jo at pakkene blir færre og færre også.

Første året kjøpte vi en puttekasse som han fikk første dagen, så fikk han nye treklosser i ulike farger og fasonger hver dag:-) Veldig poppis her ihvertfall!

Skrevet

Som jeg har skrevet et annet sted:

Jenta blir et år på lillejulaften, og vi skal ha pakkekalender. Jeg skal kjøpe slike byggeklosser av papp med fine motiver, og pakke inn en hver dag. Hun vil da ha mange fine klosser å ygge med når advent er over.

Det blir nok en spesiell mnd for henne. Gaver i kalenderen hver dag, mange pakker på bursdagen lillejulaften og gavedryss på julaften. Skal tro hva hun da tenker 1. juledag..

Skrevet

Startet med julekalender i fjor til snupp, en fargeblyant hver dag og tegnebok på julaften. De hadde også julekalender i bhg, og der ble det fortalt historier om hvorfor det er julekalender, st. lucia dag, små julefortellinger osv. alt i et.

De lagde også gamledagse julekalednere med appelisn og nelikk spiker og potet som var pakket inn i alumfolie med tannpirkere i.

I år har jeg kjøpt en togbane med 24 deler i, så hun får en del hver dag, som hun kan sette i sammen med togbanen hun har fra før, hun vil være 2år og 8 mnd når julekalenderen dukker opp på veggen. :-)

Bhg fortalte at de skulle ha samme prinsipp på julekaldender i år også.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Da blir det helt klart kalender i år! :)

Jeg elsker å lage adventskalender (har tidligere lagd til kjæresten selv om han egentlig aldri har vært særlig interessert... :) ) så det var godt å høre deres positive erfaringer! :)

Jeg kommer selvfølgelig til å fortelle om julen, vise bilder fra i fjor o.l (og det gjør de jo i b.hg. også), men det spørs om han helt skjønner hva julen er likevel...

Takk igjen! Gleder meg! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...