godigo Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 hvis du skulle laget enhelt fantastisk 3 retters middag hva ville den bestått av?
cherry coke Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Hmmm.. Tror jeg hadde valgt kamskjell til forrett Steinbit med pesto og spekeskinke til hovedrett Tiramisu med sherry til dessert;-)
godigo Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2009 oj ojoj så avangsert;) mye mer en jeg kunne kommet på,eller hadde klart å lage,hehe
erteposen + 4 Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Kamskjell til forrett, gjerne i kombinasjon med aprikos. Ishavstøye med mandelsaus eller lam på rotfrukterrin med rødvinsaus. Jordbærsuppe med sorbet og hele jordbær, eller sjokoladefondant med bringebær.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 jeg er både kresen, og ikke spesielt god kokk, så jeg hadde laget dette: honningmelon med spekeskinke svinefilet med spekeskinke surret rundt, og fløtegratinerte poteter + grønnsaker hermetiske pærer med after eight oppå, inn i ovnen slik at sjokoladen smelter, servert sammen med is.
godigo Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2009 dytter litt på denne i dag å jeg.ønsker masse inspirasjon:)
TøffiTrynet☠ Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Hjemmelaget blomkål og brokkolisuppe til forrett. Klippfisk med potet, gulrotstuing, eggesmør og stekt flesk til hovedrett. Portvinskokte pærer med sjokoladesaus til dessert. Er veldig glad i god, gammeldags tradisjonsmat!
godigo Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2009 av disse rettene er d kun foretten jeg har smakt,hørtes veldig spesielt ut med d andre,kanskje man kan smake d en dag. flere ideer?
Sjefsmegga Skrevet 9. oktober 2009 #9 Skrevet 9. oktober 2009 Spørs sessong og råvarer som er tilgjengelige. På denne tida kan man jo virkelig fråtse i mye godt da. En deilig forett med hummer og kamskjell hvis det var tilgjengelig, helst med en hvit burgunder til, eventuelt krabbe og kamskjell. Da ferske levende råvarer vel og merke. Til hovedrett ville jeg valgt breiflabb, med hasselbakkpoteter av mandelpoter til, deilig saus til og en avkjølt Pinot Noir til. Desserten hadde blitt min nye favoritt Tiramisu, gjerne med frisk frukt eller bær, servert med litt kaffe og en bailys til.
HTC Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 Forrett: sopp eller blomkålsuppe. Evt Scampi. evt blåskjell. Evt Hummer Hovedrett: Gjøkalv. Evt Hummer. Evt en fiskerett Dessert: Ost og kjeks Masse GOOOOD vin og kaffe etterpå. Nei takk til kake.
~Roskva~ Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Nå på høsten? Forrett: Rosastekt rypebryst med varme plommer, ruccola og parmesan Hovedrett: Lammecarré med smørstekte rosenkål og nypoteter Dessert: Hermetiske, krydrede pærer med fløte og mørk sjokoladesaus
godigo Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 9. oktober 2009 nam nam.mye godt.skulle ønske d var lørdag i dag jeg,.. noen flere?
Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #14 Skrevet 10. oktober 2009 carpaccio til forett entrecote til middag.... En stor fin steik, nam :-)))))) creme brule til dessert el bare en baylis kaffe :-))))
*Biola* Skrevet 10. oktober 2009 #15 Skrevet 10. oktober 2009 dytter! Noen som har tips til 3 retters uten fisk, hvis gjestene er allergisk mot sjømat?
cherry coke Skrevet 10. oktober 2009 #16 Skrevet 10. oktober 2009 Likte den jeg Sjefsmegga. Lignet litt på min meny=)
ZamZam Skrevet 10. oktober 2009 #17 Skrevet 10. oktober 2009 Røkt laks på toast.. ( vet det er fisk, men men ) eller Egg mimosa.. Det er jo enkelt.. Appelsinglasert andebryst, med pomme noisette og peppersaus. Urtemarinert indrefillet ( enkelt hvis det er mange tilbords) samme tilbehør tror jeg.. Dronning maud fromasj. Dette er en enkel meny som kan serveres til mange samtidlig.
* 5 om dagen * Skrevet 10. oktober 2009 #18 Skrevet 10. oktober 2009 har lagt inn en 3 retters jeg,på den andre tråden jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå