Gå til innhold

Hvor mange pp måtte til før dere ble gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er så forskjellig og lite forutsigbart hvor lang tid det tar, men synes det er spennende å høre deres erfaringer.

Tar det kortere tid om man virkelig går inn for det f.eks...

Skrive gjerne hvor mange pp som måtte til og om det var planlagt og timet i forhold til el osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde først i 3 pp før det satt,det endte i en MA.

Så prøvde vi i 12 nye pp før denne spiren satt, og da hadde vi egentlig "gitt opp" i 2 pp :)

Vi har en gutt født juli 06 fra før av!

Skrevet

Satt på 1. forsøk :)

Skrevet

6pp. Samme med førstemann.

Skrevet

sluttet på ppilla i august og ble gravid i august :) Så hjertet på ul i går:)

Skrevet

ble gravid på første forsøk med alle jeg:) rakk ikke snakke om og prøve en gang:) hehe

Skrevet

1 pp her også:-) Helt utrolig! Sist jeg sluttet på p-piller (har en gutt på 3 år fra før) tok det 6 uker før jeg fikk tilbake tr, så hadde regnet med å bruke noen måneder på å komme i vanlig syklus. Men sex annenhver dag fra dag 10 gjorde susen og jeg så altså aldri noe til tr etter pilleslutt.

Skrevet

1 pp alle tre gangene hos meg også, + en uplanlagt som endte i SA.

Det vi har gjort er å ha hyppig sex rundt EL, og at jeg ikke går på do rett etter sex som jeg pleier å gjøre, men legger et håndkle i senga og sover hele natta :-) Litt ekkelt, men det funker!

Skrevet

Har mistet tellinga, men tipper en plass mellom 80 og 90... Og 7 prøverørsforsøk... Alle gode kjerringråd er utprøvd for lenge siden. Fikk min første positive test på onsdag og er så glad og letta:-)

Skrevet

1pp for oss også,føler oss veldig heldig. Jeg fikk aldri tilbake tr etter p-ring slutt,men merket at jeg hadde EL tror jeg,pga smerter i ene siden. Og når vi hadde sex da,så gikk jeg ikke på do,men lå hele natten og "kneip igjen". Hehe... og det funka visst bra!

Skrevet

Her ble det på første forsøk.. egentlig hadde vi ikke tenkt å prøve skikkelig og/eller stresse med det... og kanskje det er grunnen til at det ble på første forsøk --> noe vi så klart er glade for nå :)

Det har seg slik at jeg sluttet på p-piller ved siste mens, i slutten av juli. Samboeren min skulle ikke komme hjem fra jobb før i slutten av august, altså 4 uker etter.. Jeg regnet med at menssyklus ville bli uregelmessig etter 8 års sammehengende bruk av p-piller, og det ble den... Eggløsning lot seg vente noen uker, faktisk 14 dager og til min samboer kom hjem fra jobb siste helg i august..

Og siden han hadde vært borte i 5 uker ble det mange runder i senga og litt over alt :) av og til flere ganger om dagen.. Har sett noen plasser at man bør holde seg til annehverdag, dette gjaldt da ikke for oss..

Ønsker alle som prøver lykke til :) og tror det er viktig å ikke stresse ;)

Skrevet

Her ble det full klaff på 5 pp. Men så skal det da sies at vi har vært litt fra hverandre i jobbsammenheng og derfor traff vi el kun 2 ganger... Jeg føler meg så utrolig heldig!!!! Kan virkelig ikke fatte hvordan det må føles når man går inn i pp etter pp...

Jeg slutta på pilla i januar i år. (ble litt hissig av dem og mista sexlysten, så vi fant ut at det var like greit.

Skrevet

Ble gravid på 4 forsøk. Var veldig spent, siden jeg hadde gått på p piller i 13 år...Sluttet med p piller i des og vi begynte å prøve i mai. Ble gravid i august.

Skrevet

på 1 mann klaffet det på 1pp, og 5 år senere fikk vi det endelig til på 14pp. Er nå 25+1.

Skrevet

Vi prøvde faktisk i 9mnd.. Hver el eller jeg trodde jeg hadde el, så drev vi på.. Den siste mnd orket jeg ikke mer styr, og glemte hele el, og bommet på datoen.. så vi prøvde (uten å egentlig prøve siden vi hadde sex for sexens skyld.. :P ) Det var en dag etter el. Og da satt den.. :P

Skrevet

Tja, det var vel 2 pp tror jeg, hvis en kan kalle det det. Som forrige gang virket det som forkjølelse og enormt inntak av C vitaminer i den sammenheng gjorde utslaget.

Skrevet

i pøvde i 15pp før jeg ble gravid med pergo.

Skrevet

Ca 40pp... Så veldig lykkelig nå når den endelig satt! Det hjalp med pergo ja!

Skrevet

Første satt på 1. pp . Er gravid med andre, den satt på 3 PP.

Har ikke gjort noe spesielt utenom å slutte med prevensjon, ingen el tester eller noe slikt. Bare slappet av og hatt sex når vi følte for.

Skrevet

1 pp denne gangen. ingen el test, men jeg regnet meg frem og kjørte på rundt el;)

Forrige gang (har ei på 3 1/2 år) ble jeg gravid et ubevoktet øyeblikk... ikke planlagt akkurat, men veldig velkommen:)

Skrevet

Vi prøvde i tre år. Jeg hadde gitt helt opp, så de var ikke så heftig prøving de siste to PP. Spira vår er et resultat ev "en kjapp en" før frokost ;o)

Skrevet

Vi prøvde i rett over ett år med førstemann, et halvt år med andremann og er nå gravid med tredjemann etter klaff i 5te pp. Fikk aldri eggløsningstester til å funke i første runde så vi har bare kjørt på sex hver eller annenhver dag. Andre og tredjemann tror jeg vi bare måtte vente på "naturen", men med førstemann trente mannen min svømming i varmt svømmebasseng en gang i uken dee første 12 pp. Ble gravide bare to pp etter at han sluttet med det (vi mistenkte at de indre svømmerne hans ikke hadde noe godt av det :))

Skrevet

Første gang 2. pp. (men da var kjæresten borte under el), andre gang 1 pp.

Begge var planlagt og vi forsøkte "iherdig" :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...