Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Har et lite "dilemma" jeg gjerne skulle hatt deres hjelp til å løse. Vi har en fantastisk dagmma til poden, men nå er det andre gang han kommer hjem med bæsj på bodyen sin... Den er selvfølgelig ikke dekket, men det er flekker mellom bena, rundt ved knappene og på sidene. Hadde det vært meg som skiftet bleie på ham og det kom bæsj på bodyen, hadde jeg sporenstreks skiftet til ny body! Han har alltid med seg minst to rene bodyer, så det er ikke det det står på. Mitt spørsmål er: hvordan skal vi nevne dette for henne på en måte som ikke blir oppfattet belærende? Vi vet ikke helt hvordan vi skal gripe det an... Konstruktive tilbakemeldinger mottas med takk
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg hadde bare sagt ifra på en fin måte at det er fint om hun bytter body på han om hun ser det har kommet litt bæsj utenfor, det må da kunne gå fint an det.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Bare si det som det er. At du ikke har noe imot at hun skifter body når han bæsjer. Si at du faktisk foretrekker det. Send med pose beregnet for skitne bodyer, så tar hun hintet bedre.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Bare si at dere har lagt merke til det, det er jo ikke sikkert at hun har lagt merke til det. Har hun det, så kan dere bare si at dere foretrekker at hun bytter body da og hvis det mangler så kan dere ta med flere ) Selv om du vet at det finnes der.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Pose for skitne bodyer, det var lurt Takk for kjappe svar! Det er ikke så lett å komme med kritikk på en måte som ikke blir tatt galt opp, derfor er det fint med råd fra dere.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Du kan jo si du er redd utslett Pga bæsjen som er på bodyen....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Han har faktisk eksem¨ Men det er ikke han som har bæsjet ut av bleien, det er søl fra når hun har skiftet på ham, det ser jeg veldig klart... Forstår hun ikke har allverdens tid til bleieskift, men likevel..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Så hun er litt slurvete? Da blir det jo litt verre. Bare si hun skifter body hver gang han bæsjer pga eksemen. Så slipper du å gjøre det flaut for henne.
Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Regner med at bærsjen kommer på body mens hun skifter bleie, IKKE at det stadig går gjennom bleia. Kanskje vet hun ikke at en av trykk-knappene kan benyttes til å feste bodyen over skulderen på ungen før man begynner å skifte bleia? Dét kan du jo vise henne: "Har du sett at man kan gjøre slik? Det er så ekkelt hvis det kommer bærsj på bodien". Eller hva med å begynne med trøye i stedet for body? Antar at poden ikke er noen baby lenger, siden han er hos dagmamma. Barn om går på to bein klarer seg fint med trøye i stedet for body. Er det kalt ute, har de utedress uansett, så ikke vær redd for at det skal bli en kald glipe.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 HI her igjen... Ber jeg henne skifte body hver gang han har bæsjet, må hun jo tro jeg er gal! Bodyen er jo som regel ren og pen etter et bleieskift, med unntak av disse to gangene jeg ser hun har slurvet. Det skjer jo sikkert igjen, så vil gjerne at hun vet hvordan jeg vil ha det - uten at det blir en ovenfra og ned holdning - om dere skjønner
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #11 Skrevet 8. oktober 2009 Takk for mange konstruktive svar Det med å bruke trøye er jo faktisk en god idé, men jeg er stor tilhenger av body, spesielt nå på vinteren (til tross for gode varme dresser etc.). Vi har jo en kommode full av bodyer til ham...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå