Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 BF vil ikke ha noe med jenta våres å gjøre, han nekter for at det er han som er faren. Har ikke snakket med han siden lenge før ho ble født, ho er nå 4 mnd. Jeg hadde tenk på å kreve farskakstest, men hvorfor skal jeg det? for at han skal få det bekreftet? Men har egentlig slått det fra meg, for han kommer aldri til å bry seg ett sekund om ho. Men jeg har tenkt til å søke om bidragsforskudd (jeg vil ikke ha hans penger), det kan jeg vist få når far er ukjent (ikke oppgitt). Men skulle jeg ha ringt han og sagt at jeg søker om det? for hvis han en dag skulle bli oppført som far blir det jeg har fått utbetalt hans gjeld.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Så lenge han vet at din datter er til så trenger du ikke gjøre noe som helst. Søk om forskudd du.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Søk om bidragsforskudd du... du har ingen meldeplikt til far.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Der er litt innviklede regler for akkurat dette med at far egentlig er kjent, men vil ikke. Du kan søke forskudd uten at han er oppgitt som far, men det er usikkert om du evt får utbetalt noe gjeld senere. Tror nok ikke det. La NAV ta seg av testingen. De er interessert i å finne ut hvem som egentlig skal betale bidrag når du søker om forskudd;) Da er det gratis med DNA-test. Nav betaler:) Du skal være klar over en ting; om du har oppført far ukjent, så mister du ALLE stønader som enslig forsørger om du flytter sammen med en annen mann, fra dag en. Dette fordi han liksågodt kan være far til barnet som en annen.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 så dårlig gjort av deg å komme med slik feil informasjon! Jeg har et barn som har far oppgitt som ukjent. jeg har mottatt bidragsforskudd for barnet i litt over et år. Flyttet sammen med ny mann og beholdt alle stønadene mine frem til vi hadde bodd sammen i nøyaktig et år. På akkurat samme måte som jeg hadde gjort om barnet hadde hatt kjent far. Man mister altså IKKE stønadene sine på dagen om far er oppgitt som ukjent og man flytter inn sammen med ny mann! for noe tull! Man beholder alle stønader i nøyaktig et år!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Det er det som står i lovverket. Og det er det jeg forholder meg til.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Tusen takk for svar :-) Da blir søknad sendt i morgen. . .
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Har oppgitt far som ukjent å mine papirer og fikk beskjed ifra NAV at hvis noen kunne bekrefte for meg at jeg ikke flyttet sammen med han som var far til barnet så mistet jeg ikke mine "penger" før de som normalt har gått 1 år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå