Gå til innhold

Endelig kjente jeg liv!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Er ca 19 uker på vei idag, og kjente endelig livstegn for første gang. Har ikke vært hos jordmor ennå, og på min foreløpig eneste time hos legen, sjekket han ikke etter hjertelyd. Dermed har jeg ikke hverken hørt eller kjent livstegn siden jeg var på tidlig UL i uke 9 - altså for drøye 2 mnd siden!! (da hørte jeg såvidt hjerteslagene og så en arm bevege seg... UL-legen tok seg ikke akkurat god tid, nei.. ;)

 

Men idag begynte endelig livstegnene, og selv om ikke pappa'n kunne kjenne noe fra utsiden, så ble han like rørt og glad som meg.

UTROLIG deilig endelig å vite at det er liv i lille krabaten! :D

 

Måtte bare fortelle det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer din heldiggris :-)

 

Jeg har ikke kjent liv og jeg følte at jeg burde ha gjort det og fortalte om min bekymring på UL i dag. Det viser seg at livmoren ligger i forkant av magen og at babyen sparker mot denne, så jeg kommer sikkert ikke til å kjenne liv på en stund til. Heldigvis var babyen veldig aktiv på UL i dag. Kan puste litt lettet ut...

 

Men gratulerer igjen og håper pappaen får kjenne også snart da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt=) Jeg driver for harde livet og kjenne etter liv. Vanskelig når man ikke riktig vet hva man skal kjenne etter, Men lurer litt på om jeg har kjent noe de siste 3 dagene. Har kjent litt ut som sånn "leea mus" som dem kaller det, i magen. Under navlen omtrent. Mens igår kveld kjente jeg dunk to-tre ganger der nede.. spark? hm.. rart dette her=) er 19 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var gravid visste jeg hva det var når det først kom, man er ikke i tvil. Det var tydelig at det var babyens bevegelser.

 

Nå som jordmor sier at morkaken ligger i veien for å kjenne spark begynner jeg selvsagt å lure på om noe den plutselige magevondten lavt nede i magen kan være babyen. Men jeg er vel ikke i tvil den dagen jeg virkelig kjenner babyen tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...