tannpuss Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Etter en lang dag i barnehagen, aktiviserer dere barna? Guttene her hjemme "knuffer" slik om jeg ikke leker sammen med de, feks sitter meg ned på gulvet og bygger lego sammen. Er det ikke mulig å lage middag evt lese avisen eller prate sammen med pappaen uten at de skal kreve oss 100 prosent? Leker deres barn fint sammen alene?. De er noen engler når de er hver for seg, da kan de leke leeenge alene. Gir dere barna deres oppmersomhet fra de kommer hjem fra barnehagen til de legger seg????
Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Våres leker fint alene, virker som de synes det er deilig å være litt for seg selv når de kommer hjem. Vi leker jo selvsagt med dem også, men lar dem styre det litt. Fram til middagen er klar kan de være veldig kranglete og plagete ovenfor hverandre, men med mat i magen er de for det meste greie. Pappaen og jeg pleier normalt å bli sittende litt å prate etter middagen, men akkurat nå som vi har liten baby så skjer ikke det så ofte.
Karoline's*mamma Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Våre leikar fint aleine, men kan nok også knuffe ein del seg imellom. Varierar veldig frå dag til dag. Eldste på snart 5, er veldig flink til å leike aleine. Minste på 3 er litt meir oppi oss voksne. Nokre dagar er det berre mamma mamma, men andre dagar synast ho det er godt å leike aleine. Rett etter bhg. synast dei det er godt å komme heim, og vi lagar middag. Så leikar vi litt sammen, eller det leikar sjølv. Alt etter kva dei har behov for. Det er også forskjellig om dei leikar sammen. Nokre dagar gjer dei det, andre ikkje. Eldste har begynt å ville leike aleine med døra til rommet igjen. Nei, barn får ikkje oppmerksomhet heile døgnet, men mykje. I kvardagane er vi beviste på å roe ned og ta litt piano, i helgane er det mykje meir fart. I det siste har dei blitt mykje meir sjølvstendig, og ønsker å gjere ting aleine. Som når dei tegnar, så får eg ikkje sjå ect.
erteposen + 4 Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Nei, vi aktiviserer ikke barna. I så fall er det fordi de krangler og vi må skille guttene. Vi lager middag sammen, og den som ikke vil være med på matlagingen leker stort sett på rommet. Vi spiser kl 1730, og så ser de barnetv eller spiller ds. Eldstemann hører gjerne lydbok istedet.
Tommage♀♂ Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Mine er 2,5 og snart 4. De knufler litt, og eldste vil gjerne at jeg leker med henne. Minsten henger gjerne i beina mine og vil bæres, koses osv. Jeg leker littegranne, så gir jeg beskjed om at jeg begynner på middagen, og da kan jeg heller leke mer etterpå. Er mye alene med dem, så om noe skal bli gjort i huset må jeg nesten bare får gjort det. Orker ikke bruke hele kvelden på husarbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå