mamma til to=) Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Er i dag 24 uker og har hatt smerter og litt blødning, var derfor på sykehuset på sjekk i dag. Alt var fint, men morkaken hadde flyttet seg og lå nå helt nede, og skal derfor tilbake på kontroll i uke 32. kunne være grunnen til smertene. Men jeg skjønte egentlig ikke helt hva han mente. er det det at man må ta keisersnitt hvis den ikke flytter seg? Og kan man jobbe som normalt? Jobber nemlig fullt i tredelt turnus. Uff, så teit å ikke spørre når jeg var der :/
vårspiren Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har ikke lavtliggende morkake nå, men hadde det da jeg ventet mitt første barn. Det jeg hadde kaltes forliggende morkake og er en lik tilstand som lavtliggende morkake. Det som da skjer er at morkaken sperrer helt eller delvis for fødselskanalen. Når babyen "presser" på morkaken kan man få blødninger. Det ikke et uvanlig fenomen, og i de fleste tilfeller trekker morkaken seg opp mot termindato. Hvis den ikke gjør det blir det planlagt keisersnitt. Derfor blir man fulgt opp ekstra med ultralyd. I mitt tilfelle fikk jeg jevn oppfølgning da jeg hadde blødninger titt og ofte, men jeg jobbet 100% helt fram til fødsel. Både jordmor og legen mente det var helt ok. Siste ul i åttende måned kunne de slå fast at morkaken var flyttet seg tilstrekkelig for en "normal" fødsel. Hadde en grei og ukomplisert fødsel. Det eneste du skal være oppmerksom på er kraftige blødninger.
mamma til to=) Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2009 Tusen takk for svar og god forklaring. Da satser jeg på at min også flytte seg frem til terminen. =) fortsetter med jobb gjør jeg også da, får bare prøve å styre unna de værste løftene på jobben. Fikk en litt vond følelse overfor den lille i går, men da skal jeg prøve å slappe av med det.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå