Gå til innhold

Flere som ikke har....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått bidragsforskuddet denne mnd? syns det kommer sent denne mnd. i forhold til andre mndr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm..... Hva har skjedd med forskuddet her da tro? Har vel rett på det,hvis ikke bf betaler inn til rett tid eller har jeg misforstått det hele.... ?

HI

Skrevet

ja jeg har fått mitt.

om du har søkt og fått det bevilget, så er det undelig om det ikke er kommet. ring og spør!

Skrevet

Bevilget har det vært lenge, nesten 1 år. Men nå kom det plutselig ikke inn noe :( 5 Kroner holder jo ikke hele helgen heller, for ikke sikkert bostøtten kommer inn i morgen heller.

Har prøvd å pratet med nav i dag, og de sa de skulle ringe meg, men det har de jo selvfølgelig ikke gjordt....

Ringe å mase hver time til jeg får svar i morgen, for dette er merkelig siden jeg alltid har fått pengene til rett tid før....

HI

Skrevet

Fikk det på mandag. Synes det er greiere med bare forskuddet jeg, for da vet jeg at det kommer noe.. når bf skal betale kommer det bare mange unnskyldninger.. :/

Men, kan det være han har søkt om endringer i bidraget, men vet ikke om de stopper utbetalingene da..

Håper du får noe svar i morgen da =) Og at du får en fin helg =)

Skrevet

Har du fått noe bidrag fra barnefar etter ca den 10. i forrige måned? Det bidraget gjelder i så fall for denne måneden, og da får du ikke forskudd nå........

Det er noen ekstremt rare regler rundt alt dette med bidraget. Jeg gidder ikke skrive alt nå, men kan ta det mer på dagtid om du trenger det.

r.

Skrevet

Jeg fikk forskuddet, samt noe litt senere siden de begynnte å trekke i lønnen hans....

Er det tilfelle det du skriver 02.08 så går jo alt i stampe her, trodde alt ordnet seg jeg nå etter jeg tok det gjennom nav, men er jo bare problemer da også.....

HI

Skrevet

Ja, her har det vært mye rot oppigjennom, spesielt etter at bidragsreglene og behandlingen av dette hos innkrevingssentralen ble lagt om for et par år siden. Først nå ser det ut til å være stabilt hos meg på en måte:) Jeg har det også gjennom NAV. Alt rotet bunner i at innkrevingssentralen ikke lenger sitter på bidraget BF betaler inn til utbetalingsdatoen for forskudd, slik de gjorde før. De skal nå straks betale ut det som kommer inn fra BF.

Det er slik som dette, et forsøk på å forklare det:

Du får innvilget forskudd fra NAV, som du får de månedene BF ikke betaler, eller er sen.

BF har betalingsfrist den 25. hver måned, av bidraget for måneden etter. F eks han skal betale innen den 25. september, og da gjelder det bidraget for oktober. Er han sen her, så får du forskudd. Så får du det resterende når han betaler.

MEN dersom han ikke betaler før den 6./10. oktober(varierer fra måned til måned, og har sammenheng med innkrevingssentralens faktureringsdatoer), så vil det han da betaler bli satt som bidrag for november. Selv om han da ikke har betalt bidrag for oktober. Oktober blir da satt som bidragsgjeld. Da vil du ikke få forskudd i november.

Betaler han da igjen til rett tid i oktober(innen den 25.), så vil dette bli satt som dekning av gjelden han klarte å få ved å betale for sent tidligere. Da vil du få forskudd i desember om han ikke betaler, om han igjen ikke roter med innbetalingene.

Dette har faktisk ført til at noen måneder har jeg ikke fått bidrag i hele tatt, for han har her rotet det slik til at jeg ikke hadde rett på forskudd, men samtidig har han betalt til slike tider at han har gjeld, og samtidig betalt for sent, slik at bidraget han faktisk betalte den ene måneden gjalt for måneden etter. Så når måneden etter kom, så betalte han ingenting. Men da mente innkrevingssentralen at jeg hadde jo allerede fått bidraget for den måneden slik at jeg heller ikke fikk forskudd.

Et salig rot som er helt utrolig vanskelig å forstå. Jeg forstår det nå, men som du ser; det er ikke lett å forklare. Det måtte flere til hos innkrevingssentralen som forklarte dette til meg, for de var faktisk ikke helt sikre på forklaringene de heller. Men jeg forsto det til slutt. Vet likevel ikke om dette er forståelig for deg, for som sagt; det er nesten umulig å forklare;)

r

Skrevet

Så vi blir på en måte straffet vi da når far ikke betaler til rett tid..... Her er det jo snakk om en god del i mnd. SÅ hvis det er tilfelle, så kommer vi til å slite en god del denne mnd. Kan jo i grunnen bare slutte å tenke på at bidrag kommer før den 10 hver mnd da, og ikke ta med dette i beregningen av økonomien pr.mnd..... Salige Jeremias for ett rot :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...