Gå til innhold

hvorfor får man fortere mage med nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg venter mitt andre barn nå og jeg føler jeg blir fortere stor denne gangen. er bare i uke 7 og føler meg ganske oppblåst. enda verre er det på kvelden.

med førstemann fikk jeg ikke mage før i uke 14! hvorfor får man fortere mage med nr 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke helt sikker, har hørt litt forskjellige grunner..

den ene er at livmoren er mere tøyelig og blir større fortere.

Det andre jeg har hørt er at kroppen vet hva som skjer, og flytter automatisk alle "innvoller" oppover i magen for å gjøre plass til livmora...derfor føler man seg fortere oppblåst!

Hvet ikke om dette stemmer, men er nå det jeg har hørt ihvertfall.

Jeg er bare i uke 5 men føler meg allerede oppblåst på kvelden :-S

med førstemann fikk jeg ikke mage før uke 16 ca....

Skrevet

Uff, jeg og er så oppblåst som en høygravid, og er bare 8+5. Var ikke like ille sist. Os så merker jeg allerede at magemusklene er dårligere enn før, så det er vanskelig å trekke inn magen... Jeg var ikke kjempetynn i utgangspunktet da, men nå føles det virkelig som magen eksploderer snart...

Skrevet

Har du noen gang blåst opp en ballong som allerede har vært blåst opp en gang eller 2? det går mye fortere og lettere. det er vel litt samme prinsippet.

Skrevet

har 3 barn, han størate blir 8, han mellomste er 15 mnd, og ble da fort gravid igjen og fikk fort mage,og minsten her er nå 4 mnd:) og er nå gravid igjen med mitt fjerden barn og er i min uke 6,og super oppblåst, og ikke bare på kvelden,er det hele tiden..

Skrevet

Jeg har ikke merket noen ting enda, er bare 5 uker på vei da. Forje gang fikk jeg ikke mage før i uke 22. Da kom den plutselig og over natten. Har hørt at magen kan komme fortere med barn nr 2.

Skrevet

Det er helt klart at jeg fikk fortere mage med nummer to. Virket som om magemusklene i sjette uke bare tenkte "nå er hun gravid igjen" og slapp alt ut! Er nå i 7. uke med nummer tre og har allerede måtte legge bort draktskjørt og bukser med rett liv. Uff, ut å oppdatere gravidgarderoben min allerede...

Skrevet

Hahaha, bra beskrivelse, "Tredjepåvei2010" :)

Skrevet

Jeg og "plages" med denne magen allerede.. Bare venter på at jeg kan fortelle det til alle - og la magen komme ;-)

I mitt forrige svangerskap la jeg bare på meg ca 6 kg, men lurer på hvor dette skal enda ;-)

Har ikke batteri i vekta mi' - så må nok på shopping i dag og få tak i et nytt ;-)

Skrevet

Nr. 3 er på vei og jeg ser gravid ut allerede, uke 8. Flere på jobb som er gravide. En er førstegang og ho er fortsatt flat. Jeg føler alle ser på meg. Buksene mine er allerde byttet ut. Heldigvis er det bare 0,9 på vekta :) Husker ikke hvordan det var med nr. 2. Men mener å huske jeg ble ertet for tvillinger. Men jeg byttet ikke ut buksene så fort som nå... Ikke lett å holde hemmelig her i gården....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...