Gå til innhold

stuepike!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har jobbet som stuepike før? hvordan er lønn og hvordan er det å jobbe som det?

evig takknemmelig for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet som stuepike for ca 20 år siden. Det var en topp jobb, som jeg hadde mens jeg studerte. Husker ikke betaling, men det ville uansett vært uvesentlig med tanke på hvor lenge siden det er.

Har dog ei venninne i dag som jobber som stuepike. Hun er strålende fornøyd med jobben og jeg husker ikke hva hun tjener, men husker jeg ble overrasket over hvor bra det var når hun fortalte meg det.

Søk og spør om arbeidsoppgaver, turnus og lønn.

Lykke til =)

Skrevet

Jeg ser ingen stillinger utlyst som stuepike, hva heter det? Eller må jeg evt ringe hoteller selv og høre om de trenger? Og hvordan er arbeidstiden dems?

Skrevet

Ta kontakt med hoteller.

Arbeidstid er somregel turnus. Stortsett dagtid, men også kvelder og helger. Jeg jobbet annenhver helg og turnus gjennom ferier mens jeg var student. Siste vakt da var ferdig kl 21, men det er 20 år siden. Uansett tipper jeg de fortsatt har turnus på slike jobber.

Skrevet

værelsesbetjent heter det. =) Det var i hvertfall stillingen jeg hadde for 7 år siden.

Jeg var student og hadde 115 kr timen da.. dvs 7 år siden.

Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet som stuepike i 8 år. Først etter vgs, og nå ved siden av studier.. (annenhver helg...)

Jeg er kjempeglad i jobben min! For det første må det jo bare nevnes at det er en tung fysisk jobb. Man blir jo sliten... Jo flere rom man må ta, jo mer sliten blir man.

Hovedoppgaven er jo rengjøring av rom. Men jeg har også måttet gå med en del roomservice.

Når jeg er på jobb kobler jeg ut... sitter på tven og koser meg med såpeoperaer osv, mens jeg suller og vasker. Også er jeg blitt så glad i rommene og hotellet etter så mange år der...

Møter masse forskjellige folk. Men samtidig er man ganske alene, og jeg syns det er herlig. På søndager gidder jeg ikke sminke meg en gang før jeg drar på jobb.. går jo bare å suller alene på rommene alikevel.::)

Vi har alltid hatt litt regulerende arbeidstid. Man kan gå når man er ferdig med de rommene man skal ta. Men samtidig får man jo betalt for de timene man er der.. Så greit å tenke over det.

Men dette varierer jo. Mange steder er det faste vakter.

Det heter forressten værelsesbetjent i dag, så prøv å søk på det i stedet... Men ellers må du bare ringe selv ja. Hør med husøkonomen. De pleier alltid å trenge folk...

Ellers er det godt betalt. Med godt mener jeg da bedre enn kiosk og butikk... Rengjøring er ikke så ille betalt. Også har man som stuepike mulighet for å jobbe søndager og helligdager = masse tillegg.

spør om du lurer på noe mer =)

Skrevet

på hotellet vårt er det 1.vakt og 2. vakt. 1. vakt består i å rengjøre og rydde rom. 2.vakt litt rom, men mest å hjelpe gjester med ting på rommene (alltid noen lyspærer som må skiftes, eller at de trenger ting), + roomservice

Skrevet

Da har jeg sendt ut mail til hoteller rundt om her (åpen søknad), også var det kunn 1 utlyst stilling, og det er 45min fra meg. Skrev at jeg kan jobbe anhver helg.

Får sikkert ikke no svar, må vel ringe vel helst ringe for at det skal bli no jobb på meg?

Skrevet

hvorfor har du anonym 21:27 tatt helt over tråden min?

men men, takk for det skal du ha, jeg fikk hvertfall svar på det jeg lurte på=)

hilsen

HI

Skrevet

Fordi jeg har sittet og tenkt på det samme i par dager, og studerer på ett studium som jeg blir sjefen til stuepikene om 3år. Derfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...