Gå til innhold

paracet? hjelp meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens.

jeg glemte helt å spørre legen min om smertestillende. har utrolig vondt i ryggen tar egentlig reseptpålagte smertestillende i perioder (før jeg ble gravid) så lurte jeg på: er det noen som vet om det er greit at jeg tar paracet for å få sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står i pakningsvedlegget.. Men mener ganske sikkert at du fint kan ta paracet...

fra felleskatalogen.. :Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i

Skrevet

Paracet er det eneste mann skal ta under et svangerskap

Skrevet

Legen min og jordmor og alle andre jeg kjenner som jobber innenfor helse (også mine forelesere på sykepleien) sier det er greit og ta paracet i graviditeten :) så lenge det ikke overdrives, men det skal en jo aldri gjøre uansett :)

Sånn jeg har forstått det er det bedre å ta en paracet å få vekk smertene, fordi babyen ikke har det noe bra når du ikke har det bra :) så ta deg en paracet og gå og sov du ;)

Skrevet

så bra=) takk takk..

Skrevet

Siden du spør - jeg ville vært forsiktig med paracet. Det er altså påvist en sammenheng mellom bruk av paracet i svangerskapet og astma hos barn. Nå gjelder dette ikke etter bruk av en eller to paracet, riktignok.

Legger ved en link!

http://www.allergivi ten.no/index.asp?G=1539&ID=9696

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...