Gå til innhold

Endelig kom gutten, etter igangsetting 16 dager over termin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom på sykehuset for igangsetting mandag 5 oktober kl 8.30, sjekket modning Hadde fortsatt ca 1 cm igjen på livmorhalsen, så de satt en modningspille kl 10.00, men regnet med jeg trengte flere. Etter å ha ligget med den i 1 time, og med ctg reg kunne vi gå ned i kafeterian å spise lunch, og komme tilbake kl 12.30 for å se hvordan ting lå ann.

merket under lunch endel mensmurring, men ikke noe mer.

Kommer tilbake til føden kl 12.30, å kan egentlig reise hjem, for å komme tilbake for ny pille kl 16.00, men pga rush i oslo etc kunne vi godt få bli, for de hadde loite pasienter. Vi valgte å bli, og det er jeg jaggu gla for!!!

Gikk inn på rommet, samboer å jeg, jeg la meg i senga og slappet av, han sovnet i stolen, så... pang 12.59, siiiiiinsyke magesmerter, som varte i ca 50 sek å vekte min kjære. Kikket bare litt rart på hverandre å tenkte jøss hva var det?! Så... 1 minutt senere en ny, og iløpet av 8 min hadde ¨jeg hatt 4 rier, å da dro jeg i snora for dette var sykt!

Jordmor kom inn, å kikket nesten litt spørrende på meg, men skjønte fort at her var det igang. Kjørte på med klyx, men det var ingen god opplevelse, tømmes mens man har 1 rier annet hvert min, men glad jeg uansett fikk tømt meg. Halv to, hadde jeg 2 cm åpning, kjørte meg inn på fødestua, for dette var fort å syyyykt intenst. Fikk varmepose på magen, og tilbud om lystgass med det var bare ekkelt!

Vaktskifte kom, å de skulle ha rapport, ville ikke forstyrre dem, men 15.15 var det nok, hadde vel til da hatt 65 rier eller noe haha...(lo ikke da) Måtte ha epidural, den ble satt 15.30, hadde da 4 cm åpning, de tok vannet. Gledet meg vilt til litt smertelindring, å kanskje få litt mer enn 1 min pause mellom hver rie, men neida... den funket FAEN IKKE!!

16.30, 10 cm åpning, og pressriene begynte å melde seg!! Fikk lov å begynne å presse, men så kjenner jordmor at gutten ikke henger helt med i svingene, han kommer skjevt, tilkaller lege for å sjekke dette, og de bestemmer at jeg ikke får presse mer, men må fortsette å puste meg igjennom, å heller la riene jobbe han på plass dit han skal, å det er ikke godt. Så ligger da med pressrier til 19.10, endelig får jeg lov å begynne å presse igjen:) Men det som da skjer er at i pausen på hele 1 min får jeg sinnsyke smerter foran i magen, nedenfor navelen( de misteker det var skulderen som presset sykt på livmoren, lege var der hele tida, da de var redd at den kunne i værste fall sprekke) så fikk jo ikke fred til å hente krefter til neste rie, he he, men endelig 19.52 kom han, stor og visstnok bredskuldret 4430 g 53 cm lang, og verdens beste jordmødre tok han imot. Måtte ha litt hjelp ut da han begynte å bli stresset, så de klippet, og ut kom han.

En vanvittig smertefull opplevelse, men klisje som de sier, fort glemt, og verdt alt strevet. Hadde selv trodd jeg skulle reagere anderledes under fødsel, men var behersket og pustet meg igjennom det meste, bortsett fra noen episoder hvor jeg ble helt desperat hehe. Hadde supre folk rundt meg, og en samboer som sto ved min side hele veien, og vi jobbet oss igjennom det:)

Endelig er han ute, og vi nyter han til det fulle:)

Sorry at det ble så langt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann og gratulera så mykje med guten!

Eg skal mest sannsynleg bli igangsatt i morgon 12 dagar over tida, veit ikkje om eg burde ha lest historien din på forhånd el ei, he he;)) Litt av ein strevsom fødsel du har hatt. Er det fyrste mann? Håper i så fall at du ikkje har tatt skrekken.

Eg har liksom tenkt at det skulle gå litt fortere enn det du beskriv her...men må visst belage meg på det meste...

Skrevet

Hei. takk takk. Vet du hva, det er fsktisk som de sier, man glemmer fort, og hadde lett gjort det igjen for å få en så skjønn liten gutt:) Ja dette var min første.

Det verste var at jeg fikk såkalte stormrier, pga det med annen hvert minutt. det var fryktelig slitsom å ha omtrent konsekvent rier i 7 timer.

Man hører om disse normale fødslene 1 rier, 20 min til neste så 15 min mellom så kanskje 7 min mellom, gud så deilig det må være tenkte jeg he he. da får man litt pusterom.

Men vet du hva, det går uansett. jeg er absolutt ingen urkvinne, men pustet meg igjennom på en helt merkelig måte, skjønner ikke hvordan, men ble sånn bare.

Masse lykke til:)

Skrevet

Gratulerer så mye:) det var godt babyen endelig kom ut. Synd han ikke ville ut av egen vilje og at du måtte vente så lenge på han. Nyt tiden! Det gjør også jeg nå:)

Skrevet

Gratulerer så mye. Hørtes ganske tøft ut.

Skrevet

Uansett hvor tøft - en flott historie å lese. Gratulerer!

Skrevet

Endelig!! Gratulerer!!! Da fikk vi baby på samme dag du og jeg!

kjempefin historie! Godt jobba! På noen områder beskrev du det nesten litt som min fødsel:) Skal komme med historie senere!

Helt sant som d sier om klisje: DET ER VERD DET!! :)

Kos deg så masse med lille prinsen fremover!! :)

Skrevet

Gratulerer såå mye! Måtte inn å snoke på 3 trim, for å se hvordan det hadde gått med deg :) Åhhh kos dere så mye med prinsen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...