Gå til innhold

Hva jobber du som og hva tjener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriv gjerne utdanning også.

Jeg søker jobber nå og usikker på hva som betales i jobber. Feks hva er ltr 48-00 i staten, er det forhandlingsgrunnlag her?

Hva bør en nestleder/leder tjene innenfor de forskjellige yrkene i private helsebedrifter? Hva med konsulent/rådgiver/seniorrådgiver i forsikring?

Hva med personal/admin rådgiver i ett firma med 30 ansatte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som lærer på ungdomsskolen og tjener 390 000 kr i året. Har ni års ansienitet. Lønna mi øker med 23 000 til neste år, grunnet økt utdanning og ansienitet.

Jeg synes jeg har alt for lav lønn i forhold til utdanning og arbeidsmengde, men jeg elsker jobben min og er helt utslitt når dagen er omme.

Skrevet

IT konsulent

Master i Informasjonsteknologi

Lønn: 1,2

Jobbet i 2 år

Flott jobb;)

Skrevet

jeg er sykepleier med 10 års ansenitet og tjener 363.000 + tillegg, så det blir vel ca 380-390.000

Hadde lønnsoppgangen min i vår når det ble 10 år.

Skrevet

jeg jobber som fagarbeider i bhg.

tjener ca.265.000

ansenitet på 4 år.

Skrevet

Hvordan kan dere leve på dette???????Det er jo mer å tjene i en klesbutikk jo???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fatter ikke at dere orker å jobbe med slike lavtlønnende yrker!

Jeg tjener 950 000 kr

Siviløkonom

MY GOD !!

Skrevet

Hvordan kan du som førskolelærer tjene 665 000 og en lærer som har jobbet i 10 år få under 400 000????

Skrevet

jeg jobber i bokhandel og tjener ca 300000 i året. Har fagbrev i noe helt annet (innenfor servicebransjen), men har full ansinitet.

Skrevet

Sykepleier med 4 års ans, grunnlønn på 380.000

Skrevet

Jeg som førskolelærer driver barnehage!!

Skrevet

Butikksjef i en liten butikk med 5 ansatte.

Tjener 310.000,- i året.

Har et år på høyskole og diverse kurs innen salg, vareeksponering o.l.

10 års ansenitet.

Skrevet

Skulle uansett ikke tjent mer på å være førskolelærer enn en skikkelig lærer!!!! De har mer dyptgående undervisning og mer ansvar for læring!!

Ja ja, deg om det

Skrevet

Ufaglært assistent i barnehage. Tjener 210000 i året for full stilling.

Skrevet

Og det sier du, er klar over alt ansvaret en barnehagestyrer har?? Mer enn en lærer i hvertfall, og ja dere har mer fag (så vidt) vI Førskolelærere har faktisk grunnfag i ped vi, det er laaangt mer enn en lærer!! Men så sitter vi heller ikke å pugger fag i barnehagen!! Og har lengre dager!!

Skrevet

Mer ansvar for læring???????? Som lærer?? Hva tror du vi driver med i barnehagen egentlig??? Lærere tror dere er så mye bedre enn førskolelærere, bare fordi dere har 1 år mer??? De aller fleste førskolelærere jeg kjenner har faktisk tilleggsutdannelse som overgår 1 år!!

En førskolelærer er også en lærer faktisk, bare at vi er spesialisert på læring fra 0-6 år, og alle vet jo at det er alt annet enn fag som skal læres i den aldersgruppen!!

Skrevet

Her tuller du vel?

Det er vel ingen førskolelærer som tjener så mye som 665 000 i årsløn.

Da har du iallefall mer enn 300 000 mer enn meg som også er førskolelærer med spespedtillegg!!!!

Prøv å vær seriøs for en gangs skyld her inne når noen spør da

Skrevet

Du tjener ikke 665 000 kr i hvertfall, det er nå helt sikkert!

Og ja, jeg mener at lærere bør tjene langt mer enn dere!

Det er et MYE større ansvar!

Mye kaffeslabras i barnehagene! Dessuten hvor mye kan det ta på for deg å lære en 5 åring synge ABC sangen??

Det er et krav at alle barn skal gå på skole.

Det er IKKE et krav at et barn skal gå i barnehagen for mestring og læring. Det kan en mamma selv ta seg av! Hun kjenner barnet best!

En førskolelærer skal være der for barnet. Men kunne likeså vært en ufaglært som hadde din stilling! Her handler det om erfaring med barn, ikke Spesped osv!!!

Skrevet

hehe du er neppe Siviløk., med den skrivemåten der...

Skrevet

Ja, jeg er siviløkonom!

Ps! Vi driver med tall vi, ikke norsk gramatikk......

TALL!!!

Skrevet

Som siviløkonom så BURDE du hatt bedre innsikt i samfunnet. Om alle var slike klyser som deg, hvem skulle da undervist ungene dine, eller tatt seg av den syke mora di`? Når du som bare kan tall må skifte dekk på bilen din, hvem skal gjøre det da? Eller, hvor trivelig ville du synes deg var om ingen kom å tømte søpla på jobben din?

Ditt ekle menneske.

Skrevet

Jada, bla bla bla.........bla bla bla

Jeg har god greie på hva som skjer i samfunnet lille deg.

Flott at noen tømmer søpla mi,men jeg tror innerst inne at de hater jobben sin..Lærere har lang lang ferie,så de har det gull.

Og du?? Vi som kan tall..vi kan skifte dekk??

Vi kan til og med telle antall dekk vi har??

Kan du??

Skrevet

Kontormedarbeider, ufaglært. Grunnlønn på 310 000 uten overtid og tillegg for resultater. Med tillegg for resultater, 350 000.

Må bare si at hvis en førskolelærer eier og driver egen barnehage, kan man ta ut lønn på 665 000 i året hvis overskuddet i budsjettet tillater det...

Skrevet

Du mener en ufaglært kan drive barnehage, med alt ansvar det faktisk innebærer?? Og jeg tjente ikke 665 000?? Du har tydeligvis ikke peiling.

Søk på skattelistene og se hva de som eier og driver barnehage i din kommune tjener i året, så får du nok sjokk!!

Skrevet

SJOKK!!!

Tenk å klare å krangle vekk en slik enkel tråd. DET vitner om mennesker med høy utdanning og høy lønn......................Det ser ut for meg i denne tråden at jo mere dere tjener, jo bedre enn andre føler dere dere. Det er ikke lønna eller jobben som gjør deg til deg. Det er hvordan du oppfattes på alle de andre områdene i livet.

Jeg har høyskoleutdanning, men takk gud for at jeg ikke er snørrhoven i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...