Gå til innhold

De som er i såkalte åpne forhold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen med det? Hva skal dere i et forhold å gjøre hvis dere ikke klarer å holde dere til en enkelt?

Er ikke ment for å krangle, jeg skjønner det bare ikke. La merke til et par kommentarer på diverse innlegg tidligere, som f.eks. "jeg sendte ham til venninna mi så fikk han pult alt han ville" osv, og jeg skjønner rett og slett ikke at det er mulig. Dere kan jo ikke bry dere mye om den dere er sammen med om dere kan ligge med andre, og la kjærsten ligge rundt når som helst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da virkelig ikke så vanskelig å se forskjellen på samliv og sex?

Skrevet

men i et normalt og forpliktende forhold så burde jo de to være ganske så samstemte? Ikke være to adskilte verdener? Det er jo utroskap, bare at de er ærlige om det? Det gjør det jo ikke noe bedre?

Skrevet

Det får være opp til hver enkelt.

Den gang jeg var ung og vakker (forrige uke hehe) prøvde jeg meg på et åpent forhold, men det var ikke min greie.

Skrevet

Eh, du 18:25. Du vet ikke definisjonen på utroskap eller?

Skrevet

Kjære deg 18.25. Det er ikke utroskap når man har et åpent forhold. Da vet jo partnerne om det. Hallo?

Skrevet

å være i et åpent forhold til noen ser jeg på som å bo sammen med noen fordi det er greit å dele utgifter, slippe å sitte aleine osv. Men jeg nekter å tro at det er ekte kjærlighet mellom disse to partene som blir enige om åpent forhold.

Jeg tror også det er en del som går med på åpent forhold fordi de elsker partneren, og ikke orker å miste han/henne til noen andre og sier da at det er ok at vedkommende har sex med andre, trøster seg da med at "hun/han kommer jo alltid tilbake til meg"....

Skrevet

Nei, hvorfor det? Jeg mener det er fullt og helt opp til voksne mennesker å selv definere hvordan de ønsker å ha det i sine relasjoner. Det er selvsagt en fordel å være enige om praksisen, men det går jeg jo ut fra at man er om man erklærer at man er i et åpent forhold.

Hva man definerer som utroskap er også opp til de involverte parter i et forhold.

Jeg forstår ikke hvorfor det skulle plage deg at Per og Kari er i et forhold og ligger med andre, om det ikke plager verken Per, Kari eller deres seksualpartnere.

Skrevet

Har ikke sagt at det plager meg jeg, bare sier at jeg skjønner ikke hvordan de får seg til det. For om det er ekte kjærlighet og de virkelig bryr seg om kjærsten så burde vel han/hun holde?

Skrevet

Kjæresten min og jeg har åpent forhold, dvs at vi kan ha andre sexpartnere enn hverandre om vi ønsker. Dette skjer antagelig langt sjeldnere enn mange forestiller seg, men er altså en mulighet vi har. Det er helt uproblematisk, og vi har ennå ikke hatt en eneste konflikt rundt det. Ingen av oss er særlig sjalu av oss, og jeg er om mulig enda mindre sjalu i dette forholdet enn jeg har vært i tidligere, mer konvensjonelle forhold.

Vi elsker hverandre, og setter ærlighet og lojalitet svært høyt. Det er helt uaktuelt for oss å gjøre noe som gjøre den andre parten utrygg eller såret. Faktisk opplever jeg at min kjæreste er usedvanlig snill og hensynsfull på alle måter, mer enn mange menn. Jeg forstår at du ikke forstår det, og det betyr antagelig at dette ikke er noe for deg. Men for oss fungerer det, og vi er trygge og lykkelige. :-)

Skrevet

Da lurer jeg på hvordan dere løser det sånn rent praktisk, hvis dere har truffet en dere skal ut og knulle?

Blir det sånn at dere gir beskjed om at "Sorry, kan ikke se den filmen i kveld, skal ut og knulle en heit dame jeg traff i går"...og hva med når han kommer hjem igjen, spør du hvordan det var?

Jeg synes bare det virker litt rart at en av partene synes det er helt OK å vite at "akkurat nå knuller h*n en annen".

Skrevet

Nå kan jeg ikke svare for andre enn oss, men vi avlyser aldri avtaler med hverandre for å treffe en tredjepart. Det ville vært merkelig prioritering, tenker jeg. Men om en av oss er borte kan den andre ha en date den kvelden. Vi er en del hver for oss pga jobbene våre.

Om jeg ønsker å vite hvordan kjæresten min har hatt det, kan jeg spørre om det. Vanligvis spør jeg ikke så mye. Jeg lurer jo ikke så veldig på det.

Det er vanskelig å forklare hvordan noe kan være greit for meg som er ugreit for deg. Men forestill deg noe helt ufarlig kjæresten din gjør uten deg, f.eks gå i butikken. Tenk at han går i butikken uten deg, hvordan kjennes det? Helt greit, sikkert? Og det er faktisk så enkelt som det. Det finnes ting jeg reagerer på, men sex er ikke en av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...