Gå til innhold

Når går man på første ultralyd og helsestasjonen?


Herby88

Anbefalte innlegg

Jeg fikk vite at jeg var gravid idag. Ut ifra siste mens (som var 9 september) så er jeg 4+1 på vei. Men "unnfangelsen" skal ha skjedd 21 september.. Er jeg ikke da 4+4?

 

Man vil jo ofte få en bekreftelse på graviditeten, utenom den ene testen man får positiv på. Ultralyd er tydeligvis ikke vanlig før uke 17?

Er litt nervøs og vet ikke helt hva jeg skal gjøre framover.. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første legetime eller jordmortime (alt etter som hva du ønsker selv) pleier å være rundt uke 10, og ultralyd er rundt uke 16.

Men ønsker du en time for å få bekreftet ting hos legen, er det ingen ting i veien med det :)

De fleste ønsker nok bare å vente, for det det kan være dumt å fylle ut alle papirer, bestille ultralyd og søke fødeplass (som man gjør første time) før ting nærmer seg de 3 gyldene mnd...

 

MEN er det et spesielt sykehus du ønsker deg til, som kanskje fort blir fult...så kan det faktisk være lurt å ta den første timen litt tidligere enn vanlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen idag og det var der jeg fikk positiv på urinprøven. Eneste som var dumt var at jeg ikke fikk gå inn til legen igjen, da han hadde andre kunder. Så jeg fikk liksom positiv test og så skulle jeg gå..

Har jo lest en del om spontanabort og er suuper redd for å ha det.

Må kanskje bare smøre meg med tålmodighet og iallefall vente med time hos jordmor til 6-7 uke? Det er vel da de kan beregne termin og litt sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...