K ♥ tærten Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Hei, er på besøk fra Bli Gravid. Lurer på om dere gjorde noe annet, prøvde noe annerledes enn dere pleide den måneden det klaffet? Jeg har bl.a fått høre at vi har sex for ofte og at annen hver dag holder mer enn nok. Tenke å prøve det denne pp'en.
benelen Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 hei, jeg testet i dag og den var positiv Denne måneden hadde vi mindre sex enn tidligere, ca annenhver dag. etter at han kom fullførte også jeg. (tidligere har det ofte vært omvendt)
Kreps80 Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Vi gjorde motsatt av dere over, istedenfor annenhver dag så ble det hver dag. Vi var ikke så veldig opptatt av prøvingen denne gangen det funket, har ikke vært like lett før når jeg var mer "besatt" av å bli gravid (etter en SA), men å være avslappet tror jeg funket =)
benelen Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 var mer avslappa her også. Hatt en meget stressende måned på jobb,så jeg var sikker på at det ikke gikk denne runden...
K ♥ tærten Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2009 Tusen takk for svar. Stressfaktoren tror jeg også er viktig, men det er ikke alltid like lett. Sliter med laaange sykluser så blir få pp over langt tid. Får håpe det kan ha klaffet denne pp'en da eggløsning kom på dag 16, en til to uker før jeg ventet den, så det var langt fra pliktsex vi hadde. Hehe...
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Hos oss klaffet det i pp 4. Vi var mer avslappet og stresset ikke. Hadde sex rundt eggløsning, og det var den eneste mnd vi ikke brukte el-tester.
ma:) Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg trodde ikke det kom til å bli noe denne gangen. Tok eggl-test i sju dager og fikk ikke eggløsning. Tenkte at jeg sikkert ikke hadde eggl hver måned (vet jeg hadde mnd før). Fortsatte likevel en ukes tid med sex annenhver dag og da har det tydeligvis skjedd noe. Å ikke stresse er sikkert best, men ikke like lett.
snuppe<3mai10 Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Begge gangene jeg har blitt gravid testet jeg positivt på eggløsningstest, så kan anbefale det;)
konemor=) Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 hei=) fikk positiv test i dag. har ikke hatt el på sikkert to år.... men det klaffet forbausende bra nå når jeg hadde for ca to uker siden=) det tok oss halvannet år med prøving nå, akkurat det samme som det gjorde med sønnen vi har. gjorde det samme da som nå. jeg begynte på herbalife og gikk ned fler kilo, svipp så kom en tilfeldig el og så satt spira=) har søkt på nette ang det med herbalife og bli gravid og har funnet ut at det er flere det har hjulpet for=) jeg er såååå glad!!! det kan man jo bruke somkosttilskudd selv om man ikke skal ned i vekt. så jeg er kjempe fornøyd!!!!!=D håper ting ordner seg for deg og lykke til!!! klem
lille_Harepus Skrevet 9. oktober 2009 #10 Skrevet 9. oktober 2009 jeg el testet ikke, brydde meg ikke noe om El i det hele tatt. Vi hadde sex når vi følte for, det var ingen stress. Fikk orgasme ved vært samleie, som regel før mannen. ( om det var av interrese?!)
Dorris1980 Skrevet 9. oktober 2009 #11 Skrevet 9. oktober 2009 Hei, jeg har hatt spiral og tok den ut og forberedte meg på litt ventetid. Tok ca 3 mnd med nr 1, og denne gangen tok det 3 dager - he he he Men tror det er lurt å ikke tenke så mye på det - ha sex når dere har lyst og ikke fordi dere må! Lykke til :-)
Luthien1 Skrevet 9. oktober 2009 #12 Skrevet 9. oktober 2009 Vi prøvde vel egentlig ikke på barn, vi hadde bare sex, om du skjønner. Som alle over her skriver, ikke tenk på det. Det er det vanskligste i verden når du prøver, jeg vet!
Bumblebeee Skrevet 9. oktober 2009 #13 Skrevet 9. oktober 2009 Ja vi kutta ut glidemiddelet og brukte pre-seed istedet. Samme skjedde sist jeg var gravid. Så glidemiddel og spytt er fy-fy
K ♥ tærten Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 10. oktober 2009 Tusen takk for så mange svar. Gjengangeren er vel det å ikke tenke på det som igjen er lettere sagt enn gjort. Hehe. Men merker jeg tenker langt mindre på det nå enn da vi startet. Sliter selv med lange uregelmessige sykluser uten at legene finner noe unormalt, så blir sjeldent mellom forsøkene.. Skal prøve så godt som mulig å slappe av og ikke prøve like aktivt frem til jul. Da har vi evt. prøvd i 9 måneder og har det ikke klaffet da så har jeg bestemt meg for å høre med legen om jeg kan få noe for de lange syklusene. Lykke til for dere alle =)
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 10. oktober 2009 #15 Skrevet 10. oktober 2009 Høres ut som vi to er i litt samme båt, iallefall mtp sykluser og eggløsning.. Jeg har ekstremt varierende sykluser, de kan være alt fra 28 til 45 dager lange. jeg prøvde for ca tre år siden å bli gravid uten å lykkes. vi prøvde rimelig intenst i ca 8-9 mnd. ingenting skjedde, og jeg ga opp.. orket ikke mer, for det tok alle tanker og all energi til slutt. det var ingenting i verden jeg heller ville ha en et barn! I juli bestemte vi oss for å slutte på pillen. Første måneden prøvde vi intenst som fy. tror vi hadde oss ca to ganger om dagen(!) i omtrent en uke, men da var eg dønn sliten og orket ikke tanken på mer sex.. hehe Måneden etter bestemte vi oss for å være forsiktig, siden jeg er student, og det ikke passer spesielt bra å ligge på fødestua mens jeg egentlig skulle hatt eksamen. så vi droppa el tester, og slutta å tenke på det i det hele tatt.. VIPS- så var det gjort!! Så da blir det ikke noe eksamen på meg neste semester.. Vet det er vanskelig, men prøv å ikke la det få all fokus. Det kommer! Prøv å ha noen mnd innimellom der dere ikke prøver å bli gravid. f. eks. bare ha sex når dere føler for det. Masse lykke til!!!!! =) Beklager for langt svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå