Gå til innhold

Fra venstre til høyreleie ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er to dager over termin i dag, og babyen har hatt hodet ned og ryggen til venstre side nå i flere uker. Førstegangs. Jordmoren min mener at hodet har vært festet i en måned allerede.

I går merket jeg at noe var annerledes, og nå er jeg helt sikker på at babyen har snudd seg med ryggen til høyre. Kjenner tydelige spark på venstre side nå og hikkingen er på høyre side.

Er dette normalt? At de snur seg når hodet er festet? Noen som har erfaringer ang dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er "bare" 35 uker, men min baby snudde seg også i forrige uke. hadde ligger mange uker med ryggen mot venstre, og nå ligger hun plutselig med ryggen mot høyre. (fått det konstatert av jordmor også, jeg merket at "noe" hadde skjedd, og det var jordmor som sa at hun hadde snudd seg). hodet ligger ned. er også førstegangs. Har forstått det slik at babyen kan snu og vende på seg akkurat som den vil helt frem til fødsel. Babyen til en venninne av meg snudde seg til seteleie en uke før termin! (men tror det er ganske uvanlig altså..)

Sikkert ikke noe unormalt at de snur seg rundt sin egen akse ihvertfall :)

Gjest eelis+guttespire *fødeklar*
Skrevet

Men kan de snu seg sånn når de er festet? Hodet sitter jo fast!

Er du sikker på at den ikke bare hadde knødd seg helt oppi "veggen"? Min baby har ligget med ryggen mot min venstre side siden tidenes morgen, omtrent, og sparket mot høyre. Altså har han hatt "god" plass, fordi han har fordelt kroppen sin godt inni magen. Men i går hadde han knørvet HELE kroppen mot min høyre side, altså ryggen lå fortsatt mot min venstre side, men han var så trykt opp mot min høyre side at ryggen gikk på høyre side av navlen. Han sparket fortsatt mot høyre, og det var sånn passe ubehagelig når han hadde gitt seg selv så lite plass. I dag ligger han som normalt igjen.

Det er merkelig hva de får til inni der, men du kan jo se det an :-) Det er sikkert ikke farlig uansett.

Skrevet

helt normalt ja!

er i uke 34, og hode er festet.

rompe/rygg er på høyre side og beina på venstre.

var hos jordmor i går, og hun sa at hode kom bare til å bli værende nedi der, men at han kan fortsatt snu seg med rompa over på andre siden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...