Gå til innhold

Var på ultralyd i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...i uke 32. For å sjekke om morkaka hadde flyttet seg. På ordinær u.l. lå den nemlig i veien for fødselskanalen. Og den hadde flyttet seg! Så da skal ingenting være i veien for min 3. vaginale fødsel. Gleder meg! :)

Men hun kommer nok til å bli stor... ;) Ble målt til +18% på vekst. Skal tilbake på ny måling i uke 38. Men nå har jeg jo født store barn før, 5020 og 4015, så jeg klarer vel det også. :)

Storebror på 6 var med, og han synes det var SÅ stas å se lillesøster... :)

Termin 5. desember, og nå kan jeg bare glede meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan!

Jeg var også på UL i går, uke 36+4. Min baby var 3000g nå.. er det mange prosent over/under normalen? Ble målt siden jeg er lav av vekst og har fått stort barn før (4300g) og jeg kan ikke føde noe større...Men denne babyen ser ut til å bli mindre da:)) heldigvis!

Skrevet

Hei!

Jeg vet faktisk ikke om hvor mange prosent det er i forhold til normalen. Kanskje noen andre her vet? :) Sa de ingenting om det da de målte? Eller skrev de noe om det på ul arket? (Det blå).

Håper nå uansett at du får en fin fødsel, og at babyen er fin og frisk og passe stor. :) Lykke til!

Skrevet

Min baby ble estimert til ca 4200 på ul i uke 32. Nå, i uke 37, ligger hun an til å bli ca 3800, selv om hun har fulgt sin egen kurve.

Min nr to målte de til å være ca 3800 på ul rett før fødsel. Han var en kilo tyngre. Så alle disse målene kan man antagelig ta med en klype salt.

Skrevet

Høres ut som min historie , hi:) Jeg var også på ul i uke 32 (tror jeg) for å sjekke om morkaka hadde flyttet seg opp, hvilket den hadde:) Jenta vår er 13% over snittet, men det er ikke mye, og er innenfor normalen. Hun er estimert til å bli 3800-3900 gram. Veide 2300 gram i uke 32 (tror det var i uke 32 vi hadde ulen).

Skrevet

Takk for mange svar, jenter. :) Vet jo at man skal ta alle disse målene med en klype salt, men siden jeg har født to store barn før regner jeg liksom ikke med at hun blir noen mini-baby.. ;) På min første, han som var 5020, ble jeg målt til +25% eller noe sånt. Symfysemålet var langt utenfor arket.... ;) Dette er noe snart 6,5 år siden, og jordmor sa at jeg i dag hadde blitt satt i gang senest på termin.. Da gikk jeg 10 dager over...

Jeg var forresten på St.Olavs i går, og der skal de jo være veldig gode på ul da.. Blir uansett spennende å se hvor stor hun blir. :)

Skrevet

Jeg har også hørt at målingene kan være +/- 1kg feilmarg. Men jeg spurte gynekologen om dette i går, og hun sa det var 10% +/- som kunne forekomme... Vist det er 1kg fra el til er det jo nesten ikke vits å måle, håper inderlig at de ikke tar så feil på meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...