Gå til innhold

Samvær med barnet fra dag 1.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf sier han vil ha den lille en dag i uka, jeg sier jeg vil ikke levere småen fra meg når han er nyfødt men bf kan få være så mye med han som han bare vil så lenge jeg er der. Men så har kompiser sakt til han, at jeg kan jo bare pumpe meg og han ene hadde passet en 3mnd gammel baby og da hadde mora bare pumpa seg også hadde de NAN som reserve. Det går jo forsåvidt, men hva om jeg ikke har noen interesse av det?? Kan jeg si noe på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om lover og regler rundt dette, men BF er da fryktelig urimelig! Tipper han skjønner det når barnet blir født, og han ser hvor lite og hjelpesløst det er.

Skrevet

Samvær fra dag en, er jo veldig fint, men da sammen med mor. Gjerne litt mer enn dag i uka også.

Skrevet

Tror ikke han har krav på det. Sjekk NAV og google litt, så finner du det nok ut.

Skrevet

Min eks hadde også så gode løsninger på dette. Han troppet opp på døra mi og krevde å få ta meg seg ungen for helga da hun var en måned - for jeg kunne bare pumpe og han kunne gi på flaske. Jeg kontaktet barnevernet og han fikk beskjed om at han måtte roe seg ned, for første året var ikke dette aktuelt. De sa at han åpenlyst satte sine prioriteringer foran barnets ved å kreve samvær uten mor, og at han måtte nøye seg med noen få timer alene i begynnelsen. Og det måtte være i nærheten av meg. Ikke alle barn tar flaske og det er ikke alltid mulig å venne barnet til pupp igjen etter flaske.

Skrevet

Pga amming, er det jo ikke noe lurt at du pumper deg og at ungen får flaske fra begynnelsen av!

Kan jo finne frem litt info om amming og sånn til bf, sånn at han kanskje kan forstå at ungene kan bli sugeforvirra etc

Skrevet

Syns ikke du skal levere babyen fra deg når den er så liten og så ammer du i tilleg.

Så lenge han kan få se ungen så mye han vil men du er tilstede.

Han kan jo være hos deg og i mellomtiden kan du fka handle,dysje kansje også sove litt?

Han kan jo også ta med babye på en liten tur, bare gi mat og ny bleie først.

Men forklar til han at hva andre mødre gjør ang og levere babyen sin vekk er deres valg. Om du ikke føler for og levere babyen vekk en helg dag i uka når den er så liten burde han akseptere det. Du nekter ham jo ikke å se ungen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...