Gå til innhold

barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til barnevernet neste uke, fordi sønnen min ikke har gått opp i vekt på ett år. Han er veldig liten, har hatt størrelse 22 i sko i ett helt år. barnefaren vet jeg ikke hvor bor hen, har melder ikke adresseendring, derfor betaler han ikke barnebidrag på nesten 2år. ungen er 2år.

Det jeg lurer på er hva som foregår hos bv? Hvor stor er sjansen for at de følger opp i flere år? Kommer bf til å få han mer siden han ikke har gått opp i vekt hos meg?

Jeg er så fryktelig lei meg, gruer meg for å si noe feil til bv så jeg mister ungen. Han går i barnehagen, der spiser han dårlig, og hos Bf spiser han dårlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vårt barn (2 år) legger også veldig lite på seg, men strekker seg i lengden. Han er ca 11,2 kg og 89 cm. På grunn av at han er småspist har vi selv tatt initiativ mot fastlegen og fått henvisning videre til utredning for spisevanskene ved sykehus.

Egentlig burde kanskje du ha gjort det samme; hvis ikke barnet ditt har lagt på seg på 1 år trengs en form for helseutredning og hjelp.

Barnet må jo få nødvendig næring for å vokse. Han kan også ha en form for matvareintoleranse som evt må utredes. Dette må tas alvorlig, men det er synd hvis det blir en barnevernssak og ikke sak som din vanlige fastlege eller helsestasjonen har hjulpet dere med.

Du skriver at han spiser lite hos Bf (=barnefaren?? eller besteforeldrene??), men et annet sted sier du at du ikke vet hvor barnefaren bor?

Håper inderlig dette løses på en god måte både for barnet og deg;)

mvh

Skrevet

Du kommer til å bli informert over hva det sto i anmeldelsen, rettigheter du har, du kommer til å bli spurt hvilke andre instanser dem kommer hente info fra og videre saksframføring. Sto dette ikke i det første brevet du fikk?

Prøv svare på alt rolig og fornuftig selv om du blir sikkert nervøs.

Vanskelig dette ja...... Ønsker deg alt godt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal til barnevernet. Har noen levert inn bekymringsmelding? Har du snakket med lege ang. det at han ikke legger på seg?

Du sier at du ikke aner hvor bf bor, hvor er han sammen med barnet da?

Bv prøver mange tiltak i hjemmet før de går til skrittet og fjerner en unge. Mulig at du får hjelp i noen år om de mener du trenger det, men husk at det er HJELP for deg og gutten. De vil vel bare forsikre seg om at barnet ikke er liten pga omsorgssvikt fra din side.

Skrevet

ikke dra uten vitne eller advokat

Skrevet

Ta imot all den hjelpen du kan få - det dreier seg tross alt om det kjæreste du har.

Og seriøst; kan virke som om du trenger litt hjelp innimellom - og det er ikke noe jeg sier for å være spydig... .

Lykke til - dette går nok bra!

Skrevet

Besøker han BF eller ikke? Jeg blir forvirra, du sier du ikke vet hvor han bor, men at gutten spiser dårlig der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...