Gå til innhold

Hvordan si det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på skole igjen etter et års friår nå, er i uke 26 og det har såvidt begynt vise på meg. Igår fortalte jeg hun ene i klassen at jeg er gravid fordi vi har begynt planlegge studietur som jeg ikke kan delta på, jeg sa også at jeg ikke ville snakke noe om det for jeg mener at det har ikke noen andre så mye med å gjøre. Men, etter jeg sa det har hun ikke snakket om annet. Hun spørte om jeg visste hva kjønn det var så svarte jeg bare ja, og gikk. Men så kom hun fykende etter og maste i et ¨ja hva kjønn er det da¨ osv!

Kjenner henne ikke så godt, møtte henne da skolen begynte så jeg vet ikke hvordan jeg skal si til henne uten at jeg blir sur? Hun irriterer fette av meg bokstavlig talt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så sur? For hun er glad på dine vegne?

Kan skjønne at det kan bli for mye om hun maser konstant, men da må du bare si det rett ut, at du er en smule lei av å kun snakke baby, og at andre ikke har mye med det å gjøre.. Det enkle er ofte det beste.

Skrevet

Hun er splitter pine monkey bananas om hun spør hvilket kjønn det er!!!

Kan du fortelle litt mer om hvordan hun irriterer fettet av deg?

Skrevet

Jepp, bare si det rett ut.

Neste gang hun spør, svarer du på spørsmålet og så sier du "men jeg har ikke så lyst til å snakke mer baby nå, håper du har forståelse for det".

Skrevet

Det har nok noe med det å gjøre at jeg har problemer med å akseptere forandringer med kropp og mye som foregår privat for tida. Jeg føler også at når folk vet jeg er gravid så maser de KUN om det, og de behandler meg anerledes. Som dere sikkert sjønner er jeg ung.

Jeg føler ikke hun er glad på mine vegne, hun er bare nysjerrig!

HI

Skrevet

Når noen spør om jeg vet hvilket kjønn det er og jeg svarer ja men ikke sier kjønnet. Er det ikke da logisk at det er noe jeg ikke vil si??

HI

Skrevet

Sikkert for deg, men for meg så virker det bare som du var litt småfrekk.

Tror ofte det er greiere å si ting rett ut, men på en fin måte. Folk er ikke tankelesere og noen er tregere enn andre.

Skrevet

HUn synes kanskje det er vanskelig å skjønne at noe menneske kan bli sur for og ikke ville svare på noe sånt. Hun virker da bare skjønn og glad på dine vegne. Det er jo fantastisk å skulle bli mor.

Bare si til henne at du synes det er kjempehyggelig at hun viser sånn interesse men at du selv helst ikkevil snakke noe om det nå. Og at det ohvertfall skal være DU som bestemmer om samtalen dere imellom skal lede inn på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...