dukkelise Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Hei, Jeg lurer bare på om jeg bør bekymre meg eller om det er normalt å ha slike murringer så sent i svangerskapet? Er det flere her inne som opplever slike murringer med gjevne mellomrom? Jeg hadde det ikke slik da jeg gikk gravid med nr 1, og det gjør meg jo ekstra småhysterisk... Håper selvfølgelig at dette er heeeelt vanlig.... Ha en riktig fin dag alle gravide damer!
MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Hei, jeg har også hatt endel av det.. Begynte når jeg var rundt uke 20 tror jeg.. Er nå i uke 25. Ringte føden for å høre om det, de sa jeg skulle levere urinprøve til fastlege for å sjekke om jeg hadde urinveisinfeksjon.. Det hadde jeg ikke.. Fikk da beskjed om at det kunne være tidlige rier.. Igår ringte jeg føden på nytt, etter å ha hatt "mange" murringer, i tillegg til hodepine, og synsforstyrrelser... Måtte ned på legevakten å levere urin, og ta blodtrykk, og javisst, jeg hadde urinveisinfeksjon.. Spora jeg litt av nå? :/ Håper det var til litt hjelp ihvertfall : ) Og, lykke til ! : )
ladylennie Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg opplever dette også, har hatt det faktisk helt siden jeg oppdaget jeg var gravid i varierende grad, noen ganger ingen ting, noen ganger veldig tydelige murringer som varer et par dager. Husker heller ikke at dette skjedde med mitt første svangerskap. Jeg tror det går helt fint, så lenge det ikke er flere symptomer. Mann blir litt bekymret av og til men jeg prøver å ta det med ro. I bøkene står det at dette skjer med mange gravide og det er helt vanlig. Følg med og ring til jordmor eller fastlege hvis du bekymrer deg veldig eller hvis det utvikler seg til sterke smerter.
dukkelise Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2009 Hei og takk for svar! Jeg har også opplevd disse murringene fra og til fra positiv test og frem til nå, håper liksom hver gang at nå er det siste gang... Får litt panikk med tanke på at det skulle vært tidlige rier, hvordan kan de egentlig sjekke dette? Hvis jeg ringer jordmor eller fastlege vil jeg nok få til svar at det er livmoren som vokser....men det virker jo ikke akkurat som om det er mange som opplever slike voksesmerter i uke 20+... Uff, jeg trøster meg med ditt innlegg ladylennie, regner med vi er i samme båt da! Er du like langt på veg som meg forresten? Ha en fin kveld:)
b77h Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg kjente ingen mensmurringer før i uke 19 - og det varte i 3 uker. Det var egentlig IKKE murringer, men kraftig verk - mye, mye mer intenst enn menssmerter jeg er vant til. Og det kunne vare i 6 timer om gangen. Var sykemeldt første uken, og i neste måtte jeg gå hjem fra jobb flere dager for det var umulig å konsentrere seg om noe som helst. Mistet helt matlysten også noen dager. Er så lykkelig nå for at det har gitt seg! Begynte å ta magnesium-tilskudd for noen uker siden, kanskje det som hjelper - skal hjelpe på muskelkramper ol. Og man kan ikke ta for mye av det (skilles ut). Jeg går til gynekolog på svangerskapskontrollene, og hun var bare fantastisk og tok meg inn til sjekk to ganger ekstra (på kort varsel). Hun sjekket nyrer, evt muskelknuter i livmor og om fødselskanalen var lukket som den skal. Betryggende å få utelukket det som kan være galt. Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite! Det er noen få som har for kort eller for åpen fødselskanal, og derfor føder i 5-6 mnd. Sannsynlivis er det bare voksesmerter du har, men lurt å sjekke tenker nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå