trolly Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Etter at jeg fikk første barnet har en venninne som selv ikke har barn sluttet å ta kontakt med meg. Synes dette er så utrolig synd. Så på henne som min beste venninne faktisk. Andre som har opplevd lignende?
Tante Blås Squaw Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har bare ei venninne igjen fra tida før jeg ble mamma. Men man treffer nye folk og livet går videre )
Mammaen til Isak Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 Vet du, jeg syns du skal ta kontakt med henne før du bare tenker at vennskapet deres er over. Syns du det er vanskelig ringe, så send en sms eller et brev i posten. Få henne til å forstå at du gjerne fortsatt vil være hennes venn.... Mange vet faktisk ikke åssen de skal gå frem når de blir sittende som den "barnløse" venninna, og i fare for å føle at de er i veien at du ikke har tid osv så trekker de seg unna.. Gi det i det minste et forsøk, så kanskje du slipper miste ei venninne! Lykke til.....
Gjest Moave Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Ikke utenkelig at hun tenker det er best at du tar initiativ nå, siden det er ganske hektisk å få barn. Så du bør i alle fall ta litt initiativ og sondere litt hvis du er interessert i å beholde vennskapet.
erteposen + 4 Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg opplevde det samme, og jeg tror vi må regne med at selv om det er gode venner så vil en i en periode ha mindre med hverandre å gjøre. Ofte har vi ikke så mye å prate om lenger, og det er begrenset hvor moro det er med babyprat. Selv om vi unngår det, er en på ulike stadier i livet. Har flere venninner som kom "tilbake" etter de selv fikk barn, siden jeg fikk barn lenge før alle andre, og vi er like gode venninner i dag. Jeg forstår det er sårt.
therehag Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 jeg har behold mine venniner, men har passet på å justere barne praten etter hvor intressert de er. har noen venniner som er så babysyke og vil høre ALT om alt, og som vil treffe lillejenta hele tiden. Og så har jeg andre venniner som helst bare vil treffe meg, og som ikke finnes intressert i ordet "bleier" og alt annet barnerelatert;) til de sier jeg bare at lillejenta har det bra, og så prater vi om andre ting:) tror at mødre noenganger kan bli altfor opptatt av å bare swnakke om barna sine, og kan skjønne at folk som ikke er intressert i barn, eller de som har så lyst på selv at det gjør vondt, ikke orker å høre på men nå vet jeg ikke om det er det som er tilfellet her, men er noe å tenke på hvis du tar kontakt med henne. for det virker ikke som hun vil høre om leggerutinene til barnet ditt, og det må man faktisk respektere...
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 Samme her... Sårt... Jeg har prøvd maaaange ganger å få kontakt med hun det gjelder, men det hjelper ikke... så jeg er nok dumpa. Men jeg har heldigvis noen igjen:-) Ei annen venninne ser veldig ned på meg som har klart å bli smelt på tjukka før jeg er ferdig med utdannelsen osv... (HERREGUD) *roper inni meg* Hun sier bla at jeg ikke er noe gøy lenger, at jeg er partypoper fordi jeg viste henne et bilde av jenta mi på fest en gang... Unnskyld meg at jeg er stolt liksom... hehe, nå hisser jeg meg opp ser jeg, men uansett - ta vare på de vennene du har igjen:-p
Pirkeanonym Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg er visst ikke like kjekk å være med som før. Jeg kan jo ikke gå ut å feste siden jeg er mor, kan ikke gå på kafe, gå turer, se filmer eller gå på shopping heller. Mista samtlige av de vennene jeg hadde før jeg ble gravid.
Brillefint - Jadda! Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Opplevde at en venninne mer eller mindre kutta meg ut pga. det var sårt for henne at jeg var gravid og hun slet med det. De få gangene vi møttes var hun nada intressert i gravidsnakk eller ungesnakk (her snakker vi om en som ikke spør hvordan det går en gang). Nå når hun er gravid har vi fått litt kontakt igjen. Har også fått bedre kontakt (etter lite kontakt gjennom svangerskapet og da mini var nyfødt) med ei fordi hun og typen planlegger litt baby. Har fått en ny venninne i permisjon og tatt opp kontakten med en annen som fikk barn før meg. Hadde ikke så mange venner igjen pga alle flyttet fra byen vi studerte i, mens jeg ble værende. Jobbet bare sammen med folk som var mye eldre enn meg, så de få jeg har jobber jeg virkelig for å beholde! Ta en telefon til henne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå