Gå til innhold

2 barn i barnehage og ikke i jobb selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn i barnehage, de er 19mnd og 3 år. Leverer dem kl 8:30 og henter mellom 16 og 17. Jeg jobber ikke for tiden. Jeg har 3 andre barn. Jeg er alene med alle, lite avlastning. Føler den eneste tiden jeg har for meg selv er når de er i barnehage og skole. Begynner å jobbe om ca 6 mnd. Barna har det bra i barnehage, de får leke, blir lest for og gått turer. Jeg får sovet, stelthus, og litt tid for meg selv etter 10 år med småbarn og jobb. Kanskje barnehage tantene ser ned på meg. Men barna har en mor som har tid ikke er sliten og hjemmet er harmonisk. Hvorfor skal de små gå hjemme med meg? Er det bedre å være med mamma hele dagen en i barnehage etter de har fylt 18mnd. Han minste begynte når han var 18mnd, da syntes jeg han trengte barnehage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at jeg henter de sent er at jeg får gjort lekser med de eldste og brukt tid på de, etterpå er det bare tid til de små nesten

Skrevet

Syns dette høres ut som en fin løsning for deg. Håper du klarer å heve deg over om noen skulle tenke nedsettende om ditt valg. Alle må gjøre valg utfra sin situasjon, og det som passer best for hver enkelt fam. Du betaler jo for barnehageplassen, så jeg tenker at det er helt ok å bruke den. De timene barna dine er i bhg er jo ikke noe mer enn hva mange andre bruker. Jeg tror barna dine har gått av barnehage, få lekt med andre barn. Barnehage har mange positive sider. Jeg har litt vanskelig for å tro at barnehageansatte ser ned på deg. Hvis barnehagen leverer en kvalitetstjeneste skulle det ikke være noe negativt for barna dine. Å gå hjemme alene med barna hele tiden det tar på krefter. Det er slitsomt om man er alene fra morgen til kveld, så jeg syns du gjør et lurt valg. Viktig med det overskuddet du sier at du har.

Skrevet

fint at det er en løsning som passer for deg - selv om barna er litt lenge i barnehagen.

Skrevet

Er jo mye bedre for barna å være i barnehage og ha det gøy enn å være hjemme sammen med en sliten mamma og kjede seg!

Synes det er bra du har dem i barnehage, sånn at du faktisk får tenke litt på deg selv og!

Skrevet

Hva er du ute etter med det innlegget her egentlig?

ros eller ris? For av meg får du nok litt ris.

Har ikke problem at du har de i barnehagen, men ser ikke helt poenget med å ha de der fra 08:30 til 16-17. Hvorfor så lange dager? Må vel kunne hjelpe de andre barna med lekser selv om alle er hjemme?

Og hvis du ikke klarer og ta deg av alle barna, så burde du vel tenkt litt nøye etter før du fikk 5 barn. De minste får vel ikke sett, eller vært så mye sammen med mamma sin kan jeg tenke meg. For regner vel med at de legger seg rundt 19:00. Det er jo trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...