valval Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 Hvordan får jeg bestilt meg en time hos jordmor? Har flyttet til nytt sted og er ikke kjent i området enda..
♥ Smurfen ♥ Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Gratulerer jeg også fant det ut idag =) Du må ringe til fastlegen din eller til ett legesenter så henviser de deg videre til en jordmor
Ella78 m/ A&M Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 GRATULERER!! Tror det går an å ringe kommunen også, å høre hvordan man kommer i kontakt med helsestasjonen/jordmor... Syns å huske jeg gjorde det, trengte ikke noe henvisning, jeg VAR jo beviselig gravid...
Jente89 ♥ Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 GRATULERER SÅ MASSE ! jeg fant ut at jeg var gravid på fredagen.. legen min ba meg ringe jormor selv å høre.. vet ikke om det er riktig måte men.. han mente visst at han ikke hadde med det å gjøre, å at jeg måtte ikke håpe for mye siden jeg har ei fra før.
kattemamma Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Gratulerer en masse :-) Ring direkte til jordmor du. Da jeg skulle ha tak i jordmor søkte jeg opp på nett hvilke helsestasjoner som hadde jordmødre, og ringte til den jeg trodde jeg hørte til. Da fikk jeg svar på at jeg hørte til der og fikk en jordmor og time til kontroll. Om du ikke finner ut hvor det er jordmortjeneste i kommunen, så ring en helsestasjon eller direkte til kommunen så vet de hvem du skal kontakte.
mamman til to gutter Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 Hvis du ringer hovednr til kommunen og sier du ønsker å få time hos jordmor, så setter de deg over riktig (hvertfall i teorien, jeg ble satt over til barnevernet når jeg ba om helsestasjonen...). Her holder jordmor til på helsestasjonen og jeg vil tro det er sånn de fleste steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå